Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bellator
Jag vet inte hur många av er känner men min V60 har varnat några gånger men aldrig bromsat själv.
Jag skulle vilja testa hur det känns av olika anledningar.
Funderar på om man skulle slänga ihop nått och se om några var sugna.

Tanken är väl att testa mot tomma flyttkartonger eller liknande, eller om någon har en förvuxen teddybjörn som man kan hänga på en pinne :)
av petherf
min slog till när jag körde in i garaget, och gasade lite för mycket för att komma över en liten kant,det slog tvärnit och jag slog "nästan" huvudet i vindrutan. Det kom ett meddelande om att city-safe hade löst ut
Användarvisningsbild
av MartinS
Bara för att förtydliga, city safety varnar aldrig, den bromsar och säger till att den har bromsat.

Cwab blinkar och tjoar och bromsar om situationen förvärras ytterligare.

City safety har bromsat mig en gång i en hyrbil när jag skulle smita in under en rullport, som bilen tyckte var farlig....

Bild

/Martin
av Erst
Jag vet att åtminstone Volvobil på Hisingen har ställt upp trafikkoner på baksidan just för att man ska kunna testa City Safety mot dem. Så mitt första tips är att åka dit.

Annars kan du ju försöka arrangera något själv av något lätt mjukt material som inte gör något om du skulle köra på och sen sätta fast massa retroreflexivt material på den (typ töm ditt lager av reflexer hemma, eller tejpa på några kvadratdecimeter reflextejp). Jag skulle nog dock provat volvohandlaren först...

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]