Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av alebak
#732516
Det finnes mange kommentarer på forumet, men er det noen som har dårlig erfaring med
- Rica
- BSR (sliter litt med nyere Volvo)

Polestar er dessverre ikke en opsjon for norske biler

Er det noen grunn til ikke å tune bilen (foruten evt garanti bortfall)
Användarvisningsbild
av Perra83
#732627
Har inga dåliga erfarenheter av RICA. Har inte haft optimeringen så länge men inga problem än så länge.

Riktigt bra drag i motorn så det är värt varje krona.
av Bohn74
#732891
Har en XC60 2011 MY 11,5B D3 AWD, kjørt 40tkm med BSR uten problemer.... Den har nå gått ca 50t. Kjører ikke så hardt, forøvrig er nå bilen orginal 163hk siden madamen stort sett bruker den, men kjenns betydelig kvikkere og lettkjørt med BSR.
av Jostein
#733697
Har en XC 60 D3 (163hk) My 12 med BSR-tuning. Fungerer veldig bra! 245hk og 520nm. Blir en helt annen bil å kjøre. Går selvsagt mye bedre, men virker også som om girkassen fungerer bedre. Hadde bl.annet problem med at girkassen ofte giret "hardt" ved nedgiring. Dette ble helt borte etter tuning. Enkelt å ta tilbake til original om man vil det. Bilen ble tunet ved ca 20 000km. Har nå gått ca 33000. Ingen problemer så langt. Man må til Vaxsjø i Sverige med bilen for å få dette utført. Ca 3 timers jobb. På modeller laget et stykke ut i 2012 og nye 2013 har Volvo lagt inn en pin-kode for å sperre for slike tuning-programmer slik at man blir tvunget til å bruke Polestar. På min 2012 reg sent i 2011 var det ikke noe problem.
av perhall
#733709
Jostein skrev:Har en XC 60 D3 (163hk) My 12 med BSR-tuning. Fungerer veldig bra! 245hk og 520nm. Blir en helt annen bil å kjøre. Går selvsagt mye bedre, men virker også som om girkassen fungerer bedre. Hadde bl.annet problem med at girkassen ofte giret "hardt" ved nedgiring. Dette ble helt borte etter tuning. Enkelt å ta tilbake til original om man vil det. Bilen ble tunet ved ca 20 000km. Har nå gått ca 33000. Ingen problemer så langt. Man må til Vaxsjø i Sverige med bilen for å få dette utført. Ca 3 timers jobb. På modeller laget et stykke ut i 2012 og nye 2013 har Volvo lagt inn en pin-kode for å sperre for slike tuning-programmer slik at man blir tvunget til å bruke Polestar. På min 2012 reg sent i 2011 var det ikke noe problem.
Även om det är långt till Växjö blir det nog billigare än att köpa D5+Polestar... vad kostar D5 jfr m D3 i Norge?
I Sverige skiljer det nu 4900 mellan D3 och D4 DE V70... ingen idé att optimera direkt...
PH
Ac volvo v70n funkar 5-10min

Hej, nu har jag två v70 med ac som kyler en […]

B200ft svårstartad

Har bytit tempgivaren om det är den på […]

"Sentry mode" kamera?

Denna testvinnare tycker jag verkar intressant, […]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Med vad ska man smörja lagren och kugghjulen […]