Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Är inte Heico Volvo-kopplade i t ex Tyskland? Konstigt då med en box... tror man kan köpa deras grejer hos Volvo-åf där.../PH
av moffe
De säljer box nuförtiden...box fungerar utmärkt. Känner några som har det och aldrig haft problem.
Själv haft också på min förra Audi (inte heico), inga problem och stor skillnad från orginalt.
I tyskland så kan du beställa rakt från volvo Heicos box och du har garantin kvar, helt som med polestar. Så det bör säga något redan och jag tror de har nog testat produkten en och en annan timme. :)
http://www.heicosportiv.de/nextshopcms/ ... &baujahr=0
Användarvisningsbild
av Guru
När det gäller Heico och garanti så är det Volvo Germany som tar över garantin, Volvo Car Corp. har inte längre något ansvar för bilen. Rätt säker på att det det enbart gäller tysksålda bilar eller importerade bilar som är reggade mot Volvo Germany.
Mao, Hecio på en svensksåld bil i Sverige sumpar garantin. Sen kanske man kan se Heico som ett säkrare alternativ än "dieselpowerkrafteco-boxen" men där får man göra en egen bedömning.
Användarvisningsbild
av crumpets
Beror helt på hur mycket möda de lagt... Den tycks ju ligga som nåt slags piggyback på ECUn så med lite tur kan den vara smart nog att undvika vissa varvtal, påverka endast alfainsprutningen istället för alla, m.m. så att den inte sabbar momentbegränsare t.ex. Men även om den är såpass avancerad funderar jag lite på hur det blir med funktioner för rullande partikelfilterregenerering, och hur mycket partikeluppbyggnaden påverkas under vanlig drift. Det känns bara inte bra för fordonet.
av XC60
Snart borde väl förhoppningsvis Polestar till D4 släppas, plockar ut en ny XC60 D4 i vår och hoppas det nte tar många veckor innan jag kan "Polestara" den... Liten tröst när det samtidigt kommer en facelift ut på gatorna...
Ökad komfort med 17”

Däckdimensionen 245/55R18 är vad jag sku[…]

Då förstår jag. Det kan vara v&au[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]