Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrNorth
Hej!

En bekant skulle låna vår My13 XC60 och köra en resa på 40 mil. Han hade med sig sin telefon och ville para den för att få tillgång till telefonbok, musik etc. Döm vår förvåning när vi inte fick detta att fungera tillfredställande. Den hittar telefonne och parar men ingen adressbok kommer över och det funkar inte att streama musik, ingen artistinfo visas etc. rattknapparna fungerar inte som de ska.

Jag hade själv en Nokia 710 som allt det där fungerade perfekt med. Vad har hänt med Lumia 920? Det går dessutom inte att para hans telefon med min telefon (iPhone 4S).

Någon som har lust att testa om han har ett måndagsexemplar av telefonen eller om nåt lurt har hänt. Googlade lite och det verkar vara fler som har problem att para 920 med bilars infotainmentsystem. Har dock inte hittat nåt om sensus.

Lite oroväckade också att denna telefon inte finns med på listan över kompatibla telefoner på Volvos sensus-hemsida :/ hade nämligen tänkt köpa en sån som nästa telefon.

/S
Användarvisningsbild
av msi
Jag använder min Lumia 920 i bilen utan problem. Kör Nokia Music via bluetooth och får upp all musikinformation som det ska och det fungerar hela tiden under flera timmars körningar. Jag har däremot inte provat att koppla upp den via usb-kabel än. Kör en My12 V60.
av Micke008
Jag kör också en Nokia 920, uppdaterade mjukvaran i somras och körde fullservice i början av jan så då fick jag kanske också in lite nya saker men jag har för mig den fungerade innan också. Bara att man letar rätt på telefonen från bilen och tillåter de olika sakerna som bilen vill ha tillgång till från telefonen
Ökad komfort med 17”

Däckdimensionen 245/55R18 är vad jag sku[…]

Då förstår jag. Det kan vara v&au[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]