Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
http://www.teknikensvarld.se/2013/01/23 ... -bilderna/

Bilderna säger väl inte så mycket, mer än att S60 ärver instrumenten från V40. Vilket inte var helt oväntat.
Användarvisningsbild
av V9097
therep skrev:Och nya säten i V40-stil.
Det såg jag inte först. Ser riktigt snyggt ut

Anar man en växelpaddel på ratten också?
...och samma instrumentering som V40.
Användarvisningsbild
av V9097
mgmannen skrev:Hmmm, ska skaffa tjänste-V60 nu i vår. Ska man fortsätta åka tåg och vänta....?!
Så olika det kan vara :)

Ja tänker mer att det är dags att passa på medan man får riktiga instrument och en rund varvräknare.
V9097 skrev:
mgmannen skrev:Hmmm, ska skaffa tjänste-V60 nu i vår. Ska man fortsätta åka tåg och vänta....?!
Så olika det kan vara :)

Ja tänker mer att det är dags att passa på medan man får riktiga instrument och en rund varvräknare.
Velar lite hit o dit på detta. Har hyrt mycket bil i tjänsten och växlat mellan v40 och v60. Tycker att stämningsbelysningen och instrumenteringen i v40 känns "modern". Är barnsligt förtjust i att se hastigheten digitalt, tycker det är enklare att hålla jämn hastighet. Men instrumenteringen som kommer 60/70-serierna kommer ju inte bli exakt den som sitter i 40-serien (så tycker jag det ser ut), utan det blir en kombo mellan digital och analog. v40 har ju enbart digital. Tycker även att den "nya" växelspaken på manuella lådan är skön att hålla i och ser modernare ut. Den "gamla" skinn-bulan känns lite låg-budget-som-min-Saab-årsmodell 2005. Stolarna i v40 vette tusan om dom är bättre, smalare och mer skålade. Passar inte riktigt mitt tjocka arsel...

Kanske kan få en bra deal på utgående 2013 modell, när 2014 kommer i hallarna. Men frågan är om man slår till?!...
Och jag tänker: vill ha DRL... men kommer sakna DNA-ljusen.... Men integrerade avgasrör blir ju snyggt... Eller!?
Byta tryckgivare turbo

Du får plocka ut luftfilter burken, losa p&a[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&au[…]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=5[…]

Startar ej

Har en Volvo v60 2017 D4,ibland när jag tryck[…]