Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Exquattro
Sen uppdateringen av appen för några veckor sedan fick vi ju tempangivelse i telefon. Min har sedan dess parkerat på 2 grader och trots konstigt väder har det inte legat så stilla sen dess. Är det någon annan med samma problem? :?:
Användarvisningsbild
av philipsguy
Exquattro skrev:Sen uppdateringen av appen för några veckor sedan fick vi ju tempangivelse i telefon. Min har sedan dess parkerat på 2 grader och trots konstigt väder har det inte legat så stilla sen dess. Är det någon annan med samma problem? :?:
Vad jag förstår kommer temperaturen från en vädertjänst och inte från din bil. Skulle därför kunna vara fel på indatat från tjänsten om nu tempgivaren i din bil visar rätt...
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har inte hittat någon uppdatering, men jag kör med sån där robotsak, Android. Antar att det bara finns för iPhone än?

Dessutom finns det tydligen de som kan köra det här via internet. Hur gör ni då? Finns inget på min Volvosida, såvitt jag kan se.
av Exquattro
Hej o hopp, tydligen är det några högre makter som läser detta forum för nu började den visa rätt temp för första gången sedan uppdateringen! :)
Användarvisningsbild
av joel80
apersson850 skrev:Jag har inte hittat någon uppdatering, men jag kör med sån där robotsak, Android. Antar att det bara finns för iPhone än?

Dessutom finns det tydligen de som kan köra det här via internet. Hur gör ni då? Finns inget på min Volvosida, såvitt jag kan se.

Jag har inte heller något via "Minvolvo"-sidan. Men kanske beror på att dom inte fått igång det än. Först nu idag som det står att jag fått bilen levererad och registreringsnummer o sånt är uppdaterat.

Var ska VOC dyka upp när det väl gör det? Under vilken meny?

Edit:
Nu har den dykt upp, under "Mitt enkla bilägande"
:)
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
av zizou75
Vart hittar ni temperaturen i VOC eller det är modellberoende? :???:
av zizou75
av zizou75
Användarvisningsbild
av joel80
Nu fick jag med temperaturen i VOC.. kom en uppdatering till Android idag. Men det är tyvärr inte bilens temperatur utan den baseras på väderprognos för positionen där bilen står.
Just nu står jag tydligen på en plats där SMHI inte har någon prognos för det visar bara ett frågetecken.
Användarvisningsbild
av hållundan
Secken fruktansvärt röten uppdatering!

Den förra utgåvan var ju rätt stilig, enkel och rätt classy. Den här känns bara galet rörig och väldigt "plastig". Inte alls premium. Och som nämnts ovan, det är ju bara någon kass SMHI-check av hur kallt (ja, för varmt är det ju aldrig) det är i närheten av den plats bilen befinner sig.

Batteridrivet är vad det är. Om de inte […]

Jodå, jag har konstaterat samma sak. Må[…]

Har läst lite om era oljebyte bekymmer. Verka[…]

Relä luftpump 850

Sitter en plastkåpa under kylaren, en skruv […]