Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av starmac
Har första barnet på G. och har länge varit sugen på en V60 som den perfekta familjebilen för den lilla familjen. Nu var jag och provkörde nya Mercedes B-klass och blev mäkta imponerad. Undrar ifall fler har jämfört dessa (något olika) bilar?

Sedan undrar jag vilka rabatter folk erhållit när de under hösten/vintern köpt V60 Momentum DE (Dynamic Edition)

Tacksam för alla svar

EDIT: Vet att MB är mer 'åka' bil och V60 mer 'köra', men jag åker faktiskt mer än jag kör om ni förstår vad jag menar.
av Lövet
Åker en del B-klass som taxi och åtminstone jag är inte imponerad över komforten. Hårda säten och hög ljudnivå.
Kanske tänker man mindre på det som förare men som passagerare kan det vara bra att veta.
av starmac
gecko, 8 % låter inte dumt. Vad betalade du för bilen? (om du har lust att berätta vore uppskattat)

andreas_lofgren => Gamla B-klassen är ju sådär, men nya känns riktigt läcker, den som kom 2012 dvs.
av Lövet
starmac: Jag pratar om nya B-klass.
av starmac
Ajdå, är allergisk mot hög ljudnivå, även ifall jag uppfattade den som normal vid provkörningen. Skall fundera på det.

325tkr är ju ett bra pris, dock nästan 50tkr mer än vad jag har råd att lägga
av masol
Stod själv inför valet mellan nya B-Klass och V60. Nästan samma pris (MB lite billigare), schysst komfort, lite mer körglädje i V60, trevligare kvalitetskänsla i MB osv. osv. Det blev tillslut en V60 p.g.a. att säljaren fixade det där "lilla x-tra". Har varit nöjd med bilen och ångrade mig inte förrän BILHE#@#ET började krångla. Läcker olja, kylarvätska, gnissel, lackdefekter....men, men troligtvis har jag bara otur. Alla bilar kan ju krångla. Men B-klass är en fin bil, helt klart! :wink:

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]

Gå in i Inställningar, My Car och sen f[…]