Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
Hej Bilen i frågan är V60 d5 2011 årsmodell
Idag gjorde jag en U sväng och några meter senare när jag körde rakt fram hördes ett ljud. Det kan beskrivas som ett fjäder som har släpt. Sen dess vid svängar där man måste vrida raten ganska mycket(parkeringar osv.) hörs ett knarrande ljud. Det är inget fel på ratten,jag har testat och kört lite extra efteråt det enda problemet är knarr i ratten vid full sväng.
Vad kan det vara för fjäder som har släppt???
av MattiasD
Jag har också ett knarr vid stora och snabba rattutslag. Rejmes fick kika på det sist och de smorde upp nåt, men det gjorde ingen skillnad. Jag inbillar mig att det hela är temperaturberoende och hörs när det är kallt.
Användarvisningsbild
av sony
Det hörs ingeting mer.Testade bilen i nästan 30 min svängde hit och dit men det hörs inte mer. Min pappa säger att det kunde vara lite grus som hammnade mellan bromsskivan och fälgen.
av grålle1
Min knarrar alltid, små rattutslag som stora och varmt som kallt... skall ta det med rejmes så fort jag orkar... :x
Användarvisningsbild
av sony
Tyvvär hörs det fortfarande. Det som är konstingt är att det inte hörs alltid utan då och då oberoende oom det är varmt eller kallt i bilen. Jag har snackat med en kille som tror att det kan vara rattrulle(kontaktrulle)som måste bytas. Vad tyckwr ni andra?Någon som har varit med om det här?

Har iaf själv en Ryobi som funkar dunder, d[…]

Tja, först och främst grått, silve[…]

Har läst lite om era oljebyte bekymmer. Verka[…]

Relä luftpump 850

Sitter en plastkåpa under kylaren, en skruv […]