Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av newbie111
Till min förvåning, när jag kom till bilen en morgon förra veckan, gick det inte växla - ettans växel låg i och satt HELT fast!
Helt sjukt var det, bilen har i övrigt gott som en klocka i ca 6000 mil.
Testade i ca 30 min att försöka få ur ettans växel, men helt omöjligt - frikoppla gick ju dock.
Fick ringa volvo on call, och fick bilen bärgad - lagom kul precis innan Jul :oops:

Pratade med verkstaden i Fredags, en kille hade kollat lite snabbt och hittat ett djurben i växellådan - ett djurben.
Nu måste de ev byta hela växellådan, om det inte gick att laga, de visste inte riktigt.
Vecka 2 trodde de skulle vara klar, alltså 3 veckor på verkstad.
Någon som vart med om något liknande??

Till råga på allt åker jag nu runt i en Hyundai i20 - skall inte Volvo ge mig en likvärdig bil???
Användarvisningsbild
av meko
:D :D :D ( :wink: Sorry, men det här lät bara alldeles för galet..!)
av newbie111
Djuret har inte bott där i 6000mil:), det är eventuellt en råtta som krypit upp under natten för och värma sig (vilken tydligen är vanligt enligt verkstaden), tappat ner någon form av mat/rest, som på något sätt fastnat i detta fall i v-lådan.
Användarvisningsbild
av crumpets
Lådan är ju ändå lufttätt försluten... Det kommer inte in en råtta där. Antingen var det från fabrik eller så var det något annat.
av AxelF
newbie111 skrev:Djuret har inte bott där i 6000mil:), det är eventuellt en råtta som krypit upp under natten för och värma sig (vilken tydligen är vanligt enligt verkstaden), tappat ner någon form av mat/rest, som på något sätt fastnat i detta fall i v-lådan.
Krupit in i v-lådan över natten? Har du musahål i din v-låda?

Hittar man något i v-lådan så har det varit där sedan den skruvades ihop eller så är det någon del som skramlat sönder inne i lådan.
av Krakus
Tur i oturen? Litet ben? Om det varit en elefant ?
:lol:

P.s. Volvo lånar ut ej Volvo bil. Hmm är Volvo så dåliga?

Finns olika körlägen beroende på b[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]