Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av HakanJ
Någon som vet om det kommer funtioner i VOC för oljenivåkontroll? Verkar vettigare än att se spolarvatten tex.

Tycker också att det borde vara temp inne o ev. ute eftersom man vill veta om bilen är OK varm när värmaren är på.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Bra förslag!

Jag skulle även vilja se lite mer funktioner i körjournalen.
Gärna i kombination med någon webinloggning för lättare editering.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag håller med er båda!

Hoppas Volvo utvecklar VOC med fler funktioner.. och att det då ingår i de mjukvaruuppdateringar man gör vid service. Jag har inte fått min V70 MY13 än, så vet inte riktigt ännu vad jag saknar. Kommer ha bra användning av körjournalen och ser gärna den utvecklas. Webbgränssnitt för allt i VOC inklusive körjournalen känns nästan konstigt att det inte finns än! Varför inte integrera det med sin sida på minvolvo.volvocars.se?

Skulle också vilja ha möjlighet att kunna ställa in larmfunktion om bilen flyttas utan att min mobil samtidigt flyttas. Alltså om bilens GPS och telefonens inte är inom samma 500m radie samtidigt som bilen är i rörelse. Att telefonen, d.v.s jag, förflyttar mig från bilen ska såklart inte generera larm. :)

Skulle det inte vara för att man är tvungen att rucka på kameraövervakningsregler och en PUL hade det varit fint att kunna ta snapshots med backkameran och få i telefonen. Men så länge vi har någon personlig integritet kvar lär nog det inte bli verklighet.. vilket kanske är bra. :)
av TasselT
joel80 skrev:Jag håller med er båda!

Hoppas Volvo utvecklar VOC med fler funktioner.. och att det då ingår i de mjukvaruuppdateringar man gör vid service. Jag har inte fått min V70 MY13 än, så vet inte riktigt ännu vad jag saknar. Kommer ha bra användning av körjournalen och ser gärna den utvecklas. Webbgränssnitt för allt i VOC inklusive körjournalen känns nästan konstigt att det inte finns än! Varför inte integrera det med sin sida på minvolvo.volvocars.se?

Skulle också vilja ha möjlighet att kunna ställa in larmfunktion om bilen flyttas utan att min mobil samtidigt flyttas. Alltså om bilens GPS och telefonens inte är inom samma 500m radie samtidigt som bilen är i rörelse. Att telefonen, d.v.s jag, förflyttar mig från bilen ska såklart inte generera larm. :)

Skulle det inte vara för att man är tvungen att rucka på kameraövervakningsregler och en PUL hade det varit fint att kunna ta snapshots med backkameran och få i telefonen. Men så länge vi har någon personlig integritet kvar lär nog det inte bli verklighet.. vilket kanske är bra. :)
VOC finns redan i minvolvo via länken https://minvolvo.volvocars.se/voc/volvo-on-call-start
Men syns/funkar förmodligen inte förrän du skapat ditt VOC konto.

/ TT
Användarvisningsbild
av joel80
TasselT skrev: VOC finns redan i minvolvo via länken https://minvolvo.volvocars.se/voc/volvo-on-call-start
Men syns/funkar förmodligen inte förrän du skapat ditt VOC konto.

/ TT

Ah.. Så bra. Nej den länken funkade inte så bra än så länge. Jag får vänta till efter registrering.
Men kan man alltså inte hantera körjournalen där? Hur ser det ut när man exporterar den till excel?
Kan man välja vad man ska exportera? Typ en månad i taget...
Användarvisningsbild
av standardgbg
Tydligen hade den nya appen som släpptes några dagar av misstag en ny funktion som var utetemp hos bilen.
Den fungerade inte då men kanske gör det när dom släpper appen igen på riktigt :)
av xerys2012
Hade gärna sett motortemp, utomhustemp, temp i bilen etc. Kan ju inte vara allt för svårt att få in dessa uppgifter i en APP... i övrigt ett helt underbart tillval som jag fortsättningsvis aldrig kommer kunna vara utan!
av MrNorth
Själv hoppas jag att de släpper en app för Windows Phone 8... eller överger app-tänket och gör en bra mobilsida.

Visst, sen hade det varit trevligt med fler statusindikatorer, fram för allt oljeindikator.

/S
Användarvisningsbild
av HakanJ
VOC kan redan nu se temperaturer i våra bilar både ute o inne så där finns funktionen.

Återstår bara att se när det kommer i appen.
Användarvisningsbild
av Doffen
MrNorth skrev:Själv hoppas jag att de släpper en app för Windows Phone 8... eller överger app-tänket och gör en bra mobilsida.

Visst, sen hade det varit trevligt med fler statusindikatorer, fram för allt oljeindikator.

/S
Enig der. Håper den kommer snart

Det gick fint att få dit allt igen. S&Arin[…]

Min har varnar för samma sak (xc60 - 11) Samt[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Jag får se om jag orkar börja brå[…]

Tror Volvo har tagit bort möjligheten att sl&[…]