Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag vet att detta diskuterats tidigare, men inte på just v60 vad jag kan hitta.

Någon som har kollat upp med volvo, eller har ett tips på om det finns möjlighet att ta bort spärren för bildskärmen...så den inte slocknar?
Själv är jag ointresserad av film och tv, men min sambo tittar gärna (inte när hon kör då) :)

Jag förstår att det är ur säkerhetssynpunkt som spärren finns...men jag vill bli av med den ändå :D
Annars passar det utmärkt att ställa en Ipad framför skärmen och streama ljudet till ljudanläggningen. :twisted:
Jofa skrev:Jag vet att detta diskuterats tidigare, men inte på just v60 vad jag kan hitta.

Någon som har kollat upp med volvo, eller har ett tips på om det finns möjlighet att ta bort spärren för bildskärmen...så den inte slocknar?
Själv är jag ointresserad av film och tv, men min sambo tittar gärna (inte när hon kör då) :)

Jag förstår att det är ur säkerhetssynpunkt som spärren finns...men jag vill bli av med den ändå :D

Det fins en box att koppla in, säljs bla av volvotech.eu, fins fler ochså med liknande produkter.

http://www.volvotech.eu/product_info.ph ... cts_id/348
Men tyvärr finns begränsningar:

Limitations:
- NOT for cars with Lane departure warning system
- NOT for cars with automatic distance control

Jag har båda systemen men vill kunna låsa upp dvd:n. Finns någon annan som funkar för mig?
Jag har också bägge systemen...så den lilla lådan verkar inte funka för mig :(

Idén med ipaden är inte dum, kansk skulle skaffa ett bra fäste för den...

Jag får kolla vidare...eller kanske skulle höra med volvo, man vet ju aldrig. Den kan ju inte vara låst på alla marknader, eller?

Tack för Era idéer så länge!
Alla bilar är låsta som default men kan låsas upp. Det är dock inget som verkstaden själva kan fixa men det går. Fråga och se vad dom säger, skulle dock tro att det finns en policy som hindrar dom (eller liknande). I Thailand tex. låser man dock upp om kunden begär det. Är väl inte lika noga med trafiksäkerheten där... :D
Jag skulle gärna vilja låsa upp min...inte för att jag ser på filmer på skärmen när jag kör.
Men passageraren som sitter framme dock skulle gärna kolla... typ när man kör 7-8 timmar upp till Åre eller liknande.
Det att man kan se på film där betyder ju inte att man som chaufför måste se på det.
Egentligen borde man ju inte ha någon screen där alls, lika mycket kan man kolla på dina spel listor, radio kanaler menyer mm när du kör. Allt detta är ju en säkerhetsrisk. Man får gärna använda lite hjärnan i dessa fall!

I Finland exempelvis så kom det lag först att man inte får prata i telefonen(utan handsfree) vilket är bra. Men vissa som har handsfree med kabel så är det nästan värre när kabeln/ledningen trasslar i sig. Men nu har dom ändrat att det är olagligt att göra överhuvudtaget något som kan distrahera dig för att köra. Så i princip kan du få böter om du leker med radion eller kollar på telefonen eller vad som helst. Det är väl mera upp till Polisen vad de tycker :)
"Vanligt sunt förnuft är tyvärr inte så vanligt...."

Lättaste sättet att få skärmen upplåst är troligen att va kompis med rätt personer på västkusten.... Att det går och säkert är väldigt enkelt är nog en rimlig gissning, men frågan är hur många som har åtkomst till "verktyget"?
p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]