Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av petherf
Fick just ett felmeddeland: Motorsystem serv Erfodras, Eftersom det inte är rött så borde det inte vara så farligt?
Törs man göra bilen strömlös så att det försvinner eller är det bara volvo som gäller?
Jobbar just nu och är ledig först på onsdag så det blir tidigast då man kan åka till verkstan, max 5 mil körning + ev 5 mil till volvo.
av petherf
Kan tillägga att jag bytte luftfilter till bsr sportluftfilter
http://sv.bsr.se/products/t1336/
för ca 1 månad sedan och efter att ha läst en del här på forumet om personer som fått problem med LMM, så funderar jag om det kan vara problemet för mej.
Felet ligger kvar och också felmeddelande om för mycket olja! service erfodras på det också(har så klart inte fyllt på olja, och ingen mätsticka att kolla det utan bara mätare i instrumentet. Riktigt svagt av volvo att ta bort stickan.Så i morgon ska jag in på verkstan ,efter byte till orginal luftfilter.
av matsa71
Har för mig att det sitter en oljesticka i framkant på blocket, men man får nog vara gynekolog för att komma åt den...
av Tim
Det är klart att du har en oljesticka! Det är en kort liten sticka som sitter långt ner, kolla din istuktionsbok så skall du se att du hittar den, Motor serv. erfodras kan tända sig vid för hög oljenivå.
av zizou75
Kolla instruktionsboken och se vad den säger och ring sedan de journr som finns för att se vad de säger tycker du bör göra.

Om bilen går som vanligt dvs inte har reducerad effekt tex så ska de nog vara lugnt men ring absolut och kolla vad de säger för att vara säker.
av Raymond
NB! Det skal IKKE være olje til MAX på mätstickan! I DIM derimot skall nivåen være til max (om du har hatt service på Volvoverkstad sisådär sista året).
av petherf
Efter besök på volvo verkstan så visade det sej att vara för mycket olja,så efter urtappning så är alla meddelanden borta.
Tack för alla svar :D

Däremot så har jag ett par andra felk[…]

Menar du att när du losar klippset få[…]

Relä luftpump 850

Hej. Nu har jag sökt på de flesta st&au[…]

Okej, Jag testade en orginal bosch lmm från […]