Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Varit i kontakt med Upplands motor gällande autosvep med baktorkaren IOM regn på framrutan när man lägger i backen. Killen jag snacka med på verkstad visste inte ens om att funktionen fanns men höll ju med mig om att den va rätt ogenomtänkt om det skulle va så att torkan frusit fast eller rutan är tokskitig. Han bad att få återkomma om hur den avinstalleras vilket han gjorde. Tydligen skall detta gå att fixa själv i menyn men har letat o letat och drar själv slutsatsen att så icke är fallet...

Nån som har koll på vad man avmarkerar/avinstallerar för jag gissar på att bilen måste in o kopplas upp mot vida. Vad ska jag be dem göra om de nu inte själva har koll på det?

Förstår inte nyttan med funktionen... När man bränner motorn en kall vintermorgon, antar jag den kostnaden landar i mitt knä.
Du ändrar en parameter under DIM med hjälp av Vida, alltså något berkstaden får fixa åt dig.

/Martin
MartinS skrev:Du ändrar en parameter under DIM med hjälp av Vida, alltså något berkstaden får fixa åt dig.

/Martin
Que??? ?:-/
Man bör väl ändå lossa ev. fastfrusna torkare innan man åker iväg? Annars startar den ju inte där bak om du inte först startat torkarna fram, så det är lätt att kontrollera.
Och skitigt ruta bak... Det går ju att spola/torka av den långt innan den påminner om ett sandpapper.

För övrigt håller jag med om att detta borde man kunna ställa in själv i Sensus.
För Er som är oroliga för motorn, hämtat ur instruktionsboken
Bakrutetorkaren är utrustad med ett överhettningsskydd
som gör att motorn stängs
av om den blir överhettad. Bakrutetorkaren
fungerar igen efter en nedkylningsperiod
(30 sekunder eller längre, beroende på värmen
i motorn och yttertemperaturen).
apersson850 skrev: Och skitigt ruta bak... Det går ju att spola/torka av den långt innan den påminner om ett sandpapper.
Räcker väl med en tur ute en regnig dag för att bakrusen skall vara som ett sandpapper. Även om jag tvättar rutan ofta så gör jag det inte varje morgon. In till Melker får det bli!!
Kolla bara så att de har rätt mjukvara i sin utrustning... när jag deaktiverade autosvep så slutade även Start/stopp att fungera på grund av ett felaktigt kommando till bilen från verkstans utrustning.... Finns annan tråd om detta, kan bara säga att det tog ett tag att klura ut den kopplingen!
Fel generator V70??

Hej, generatorn på min V70 -2005 kvittrar/l&[…]

Hej där. Här kan. Du se hur det ser ut b[…]

B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri