Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

tompathepilot skrev:Har Volvo nån superbil på gång? Eller åsyftas det på den trimmade Polestarbilen? En trimmad Volvo mot en standard M-bil är ju fel. Det är ju som OG9-3:an som kör ifrån Gallardon på Youtube.

En trimmad Polestar-Volvo mot en standard M-BMW? Jag påstår att Polestar S60in har precis samma förhållande till Volvo som en M-bil har till BMW. Med enda skillnaden att S60in inte är serietillverkad. Enligt AMS har en handfull exemplar sålts. Så argumentet om att det endast är en koncept/showoff-bil kan man också spola ner någonstans, samma sak kan man göra med din 0G9-3 jämförelse.

Appropå testet i AMS säger jag bara - humor på hög nivå kommer levereras av Audi- och BMW-fanatikerna när de ska försöka (bort)förklara testets utgång. :lol:

Jag skulle nästan råda de mest fanatiska tyskfansen att inte läsa testet överhuvudtaget, risk för svår depression föreligger.
Volvon blåste ifrån både M3:an och RS4:an! Den var 5(!!!!)sekunder snabbare runt Göteborg City Arena.

Självklart spelar det roll att det är en prototypbil byggd av ett racingteam för 2 miljoner som jämförs med seriebilar. Det är inte samma sak. Men det är hur som helst riktigt respektingivande då det inte direkt är de slöaste bilarna den krossar.
viktore skrev:
tompathepilot skrev:Har Volvo nån superbil på gång? Eller åsyftas det på den trimmade Polestarbilen? En trimmad Volvo mot en standard M-bil är ju fel. Det är ju som OG9-3:an som kör ifrån Gallardon på Youtube.

En trimmad Polestar-Volvo mot en standard M-BMW? Jag påstår att Polestar S60in har precis samma förhållande till Volvo som en M-bil har till BMW. Med enda skillnaden att S60in inte är serietillverkad. Enligt AMS har en handfull exemplar sålts. Så argumentet om att det endast är en koncept/showoff-bil kan man också spola ner någonstans, samma sak kan man göra med din 0G9-3 jämförelse.

Appropå testet i AMS säger jag bara - humor på hög nivå kommer levereras av Audi- och BMW-fanatikerna när de ska försöka (bort)förklara testets utgång. :lol:

Jag skulle nästan råda de mest fanatiska tyskfansen att inte läsa testet överhuvudtaget, risk för svår depression föreligger.
Jag håller nog med tompathepilot...det känns mer som en jämförelse av äpplen och päron. I nästa nummer så kan de ju testa en DTM-Audi och en F1-BMW mot en V70 eDrive :D.
Däremot är det kul att Polstar har fått till en potent Volvo, nu gäller det bara att få ner priset till en rimlig nivå.
manor skrev:
Jag håller nog med tompathepilot...det känns mer som en jämförelse av äpplen och päron. I nästa nummer så kan de ju testa en DTM-Audi och en F1-BMW mot en V70 eDrive :D.
Däremot är det kul att Polstar har fått till en potent Volvo, nu gäller det bara att få ner priset till en rimlig nivå.
Om det varit Volvos TTA-kärra mot tyskarna så hade din jämförelse åtminstone haft lite relevans.
När du sen tar in F1 i jämförelsen också, då blir det riktig humor av det :lol:
Det intressanta i testet är ju att Polestar-60n levererar. Den kostar mer och tillverkas i färre exemplar än de andra men det finns otroligt många bilar som gör det utan att leverera. Tidigare taffliga försök med R-modeller från Volvo har ju inte levererat på samma sätt, dock inte kostat på samma sätt heller. Jämförelsen med M3 och RS4 måste ses relevant eftersom de lite av sätter normen för den här typen av bil. Testet visar att man får vad man betalar för.

Att det sedan finns en mängd fordon som både kostar mer och är snabbare har ju inte skvatt med saken att göra. Hatten av för Polestar. 8)

Vilken version av VIDA är det du använde[…]

Slutförde andra etappen av operation Driftwoo[…]

Har precis avslutat ett litet test, drog en hjulm[…]

Vaccumslangar till 940

Ja, man kan köra med silikonslang.