Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ssuh
Jag har en helt ny v60 D2. Jag har vindbrus i vä dörr upptill som om rutan inte är helt uppe. Det uppträder f o m ca 80 km/h
Har någon samma erfarenhet och har man för möjlighet att fixa det?
av masol
Jo. Samma här. Vindbruset börjar vid ca 80 km/h. Trodde först att någon ruta var lite öppen. Demobilen vi hade ett tag innan köp, lät inte så. Har fått tid för en del småfix i slutet på september. Har påtalat detta också....vi får se.
Användarvisningsbild
av MartinS
Detta har jag observerat i flera hyr v60 jag kört, rätt så irriterande.

/Martin
av grålle1
Har också noterat samma på lånebilar, men inte på min (ännu).
av JimmyK
Upplevs ljudet som lite visslande typ som när det blåser i en segelbåts mast? Har haft detta problem både på min xc60 My 10 och nu även på min xc60 my13. I båda fallen så har problemet/oljudet löst genom att lägga ljuddämpande skumtejp mellan spegelfoten och bilen.
Användarvisningsbild
av MartinS
På de v60 jag kört har det slutat brusa om man dragit in dörren ungefär i mitten i ovankant på rutan.

Min xc60 har inga sådana här hyss för sig.

/Martin
av masol
Njaa, kanske inte riktigt så. Ljudet upplevs som pulserande, alltså inte konstant. Som om det skapas turbulens....
JimmyK skrev:Upplevs ljudet som lite visslande typ som när det blåser i en segelbåts mast? Har haft detta problem både på min xc60 My 10 och nu även på min xc60 my13. I båda fallen så har problemet/oljudet löst genom att lägga ljuddämpande skumtejp mellan spegelfoten och bilen.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Jag har också något susande på förarsidan. har inte hunnit undersöka närmare än.
av JimmyK
Cobrano skrev:Hade samma problem med min XC60 där Volvo gjorde någon magisk justering av sido-backspeglarna. Ljudet försvann direkt!
Är säkert samma som de gjort på mina bilar, tätat kabelgenomföringarna från spegel genom dörren samt att de tätat bakom siospegelfoten med dubbelhäftande skumtejp.

Har iaf själv en Ryobi som funkar dunder, d[…]

Tja, först och främst grått, silve[…]

Har läst lite om era oljebyte bekymmer. Verka[…]

Relä luftpump 850

Sitter en plastkåpa under kylaren, en skruv […]