Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av masse7
Hej!

Konstaterade precis efter att ha inhandlat en ny gps, att det inte var den gamla det var fel på utan bilens 12v uttag.
Det i bagaget fungerar de andra stendöda. Usb funkar.

Är det säkringen som har gått, eller kan det vara något annat? Har inte använt det till något skumt.
Upptäckte också att det antagligen krävs torx? för att ta sig in till säkringarna.
Användarvisningsbild
av MartinS
På xc60 är det en säkring till 12v uttagen i kupen och en egen till det i bagaget. På min xc sitter säkringen i motorrummet tll kupe-uttagen. Jag har bytt den en gång.
/Martin
Användarvisningsbild
av gjerman
I min S60 -11 Va de säkringen å den satt under handssfacket.Men står i instruktionsboken vart den sitter.
av KarlE
Säkringen, hade samma fel i min!
av Bonlo
Har bytt väldigt många säkringar på v60, s60 så med största sannolikhet är det samma på din. Sitter inne i kupén under handsfacket.
Användarvisningsbild
av Vojje
är det så att säkringen omotiverat går, bör man byta uttaget
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag tror det finns så mycket billiga mobilladdare made in china i dessa tider, och de kan kortsluta uttaget om man får i den lite snett, det är nog orsaken många gånger.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Hondahakan skrev:Hur får man av locket på den högra säkrings lådan under handskfacket i v60.
Jag fattar inte heller så ursäkta en dum fråga, men hur fasen hittar jag säkringarna under handskfacket? :oops: Det ser ut som en(två) t20 skruv där, inte behöver man skruva av dem?
Användarvisningsbild
av laser2
FSandstrom skrev:
Hondahakan skrev:Hur får man av locket på den högra säkrings lådan under handskfacket i v60.
Jag fattar inte heller så ursäkta en dum fråga, men hur fasen hittar jag säkringarna under handskfacket? :oops: Det ser ut som en(två) t20 skruv där, inte behöver man skruva av dem?
Locket sitter halvt dolt bakom golvmattan. Sitter med snäpplås, lyckades själv få av det men inte på det igen. Just nu ligger locket på golvet i baksätet, får försöka få dit det vid ett senare tillfälle. Det är en ergonomisk katastrof när det gäller placering...
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]