Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Min V60 börjar närma sig ett år och har gått 1200 mil och då tycker den att det är dags för service (vilket för övrigt är irriterande när man tidigare kört BMW med runt 2500-3000-mils intervall, men det är en annan historia). Jag har kollat runt lite och det skiljer helt klart en del på priset för service och jag undrar således vilket av följande verkstäder som är det bästa alternativet?

Bilia Sisjön:
Det som behöver göra på bilen är en Basservice 2.0. Det innebär att vi byter Motorolja/filter, vi byter Kupéfilter, genomför Slitage kontroller samt uppdaterar Mjukvaran. Denna service kostar 3847 :-
Mechanum:
2860:- med "prova på"-rabatt, annars 3380:-

Biltjänst i Landvetter:
2650:- (kommer inte ihåg exakt på kronan)
Jag har nyttjat Biltjänst de senaste 5 år och är nöjd med bemötande och priser. Någon gång har de varit lite slarviga runt i kring så att säga, lämnat löv på golvet vid kupéfiltret eller liknande men då har Krister (ägaren) tagit mecken i örat och så har det känts okej ändå.

Tänk även på att hyrbil ingår hos biltjänst, du betalar bara en femtiolapp eller var det är för soppan.

/Martin
Fast volvobil i gbg är väl bara för volvoanställda eller?
HiTek skrev:
MartinS skrev:Fast volvobil i gbg är väl bara för volvoanställda eller?
Nej, dem tar emot "vanliga" privat personer också. Men min erfarenhet av dem är att det inte alls samma sak som komma in till Bilia eller t.ex. Mechanum tyvärr. Slarviga jobb och inte samma aktsamhet.
Menar du att dom är SÄMRE än Bilia etc.? Låter ju otroligt....

Nu menar jag inte att ALLA som jobbar på Bilia är oaktsamma eller dåliga, men tyvärr är många det, det är MIN erfarenhet.

/Martin
Känns som bästa valet är biltjänst då. Jag är iaf väldigt nöjd med dom.

/Martin

Lite inne på lambdasonden ändå. S[…]

D4 VEA dricker olja

Är det någon här som har tips p[…]

M4.4 tuning

Hi can anyone recommend a good tuner in Sweden. I […]

Vilken version av VIDA är det du använde[…]