Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Boromir2k
Beställd! D6 AWD Pure Edition

Jag har provkört den och jämfört med D5 AWD tycker jag växellådan är betydligt trevligare -vet någon om det är HELT olika lådor i bilarna. I V60 D6 heter den AWTF-80 SC. Är det samma som i D5:an?
Användarvisningsbild
av crumpets
Det är mig veterligen den som använts i s60 sedan den kom. Eftersom hybriden lär vara hårdare optimerad för förbrukning och eventuellt sportighet borde den ha fått ett växlingsprogram som minimerar slir ytterligare.

EDIT: Japp. Den sitter även i V60 D5 samt de femcylindriga V70/S80. 2wd och awd.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Grattis till en spännande bil! Plug-in hybrider borde kommit för 10 år sedan. Det vore önskvärt om Volvo kunde ta fram en mera modest utrustad modell med plug-in, typ som Chevrolet Ampere. Frun har 7 km till jobbet, ren stadskörning. Den vore perfekt för henne och många andra som bor i stan eller har nära till jobbet. Det enda problemet är väl tillgången till eluttag.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Tycker dom borde sänka priset på V60 Plug-in hybrid till strax under 500 000kr så den kommer in på 10 basbelopp :lol:
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Boromir2k skrev:Beställd! D6 AWD Pure Edition

Jag har provkört den och jämfört med D5 AWD tycker jag växellådan är betydligt trevligare -vet någon om det är HELT olika lådor i bilarna. I V60 D6 heter den AWTF-80 SC. Är det samma som i D5:an?
Grattis!
Jag var sugen men orkade inte vänta.
Fick inget besked om leveranstid då, när får du din?

Pris? 560'?
av mikebike
Boromir2k skrev:Beställd! D6 AWD Pure Edition

Jag hatar verkligen "sliromat", men i D6 är den helt ok. Troligen går elmotorn in och stöttar så att man inte upplever den vanliga fördröjningen.

Hade jag tillgång till vägguttag och lite mer pengar på banken hade jag kunnat tänka mig en D6, trots att jag hatar automatlådor.
Användarvisningsbild
av Boromir2k
Ursäkta dröjt svar..

Den går i produltion V 46. Prel. leverans V. 2 - 3 .....
Pris 589000 INNAN våra rabatter på ca 10%..
av grålle1
Grattis! Skriv gärna erfarenheter.... Och kanske en bild eller två... :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23

ATE har sina PowerDisc skivor med frästa sp&a[…]

Bromsslangar ska inte utsättas för direk[…]

Nu har jag hämtat bilen. Bilen har INTE st&ou[…]

760 tändningslås?

Ja, men prova först att mäta om du f&ari[…]