Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av XC60D4DY
Ska välja tjänstebil och kan inte bestämma mig om det ska bli en XC60 D4 eller Audi A6 Avant 2.0 båda är automat.

Kommer att köra 1000-1200 mil om året.

Vad skulle ni välja?
av Lövet
Säger detsamma. Känns som två helt olika bilar som man nästan inte kan jämföra. Om XC60in är framhjulsdriven kan jag inte se vad den tillför jämfört med en V70.
av Arese
Skulle tagit Audin; modernare bil - XC60 börjar kännas gammal. Dessutom rymligare, trevligare att köra, bättre komfort och ger känslan av en "finare" bil.

Mina fem cent.

Mvh
Arese
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
...och barnen kommer sakna Volvons baksäte.
Hur mycket pengar pratar vi? En släkting till mig skulle köpa tjänstebil och kollade på både Audi och BMW. Trots att han hade rätt mycket att handla för och bra avtal så föll valet på V60 till slut. Varför? Jo för på Audi och BMW fick han nästan inga tillval alls och Volvon blev i princip fullmatad med alla paket och lite övrigt.

Inte kul att ha en A6 avant med manuell låda, ballongdäck, tygklädsel osv....
av perhall
De har ju rätt bra erbjudanden på A6 2,0TDI med sportpaket, då får man 18", sp.chassi (inte min grej men mångas...), xenon, sportstolar, bra stereo, är det inte justerbart chassi också som std på A6 (det är något man kan justera som sport och dynamik iaf...) etc. har för mig att de sålt såna för 335 eller nåt sånt Avant med metallic (dock utan parkvarnare)... jag skulle nog också välja en sån. Eller en proppfullmatad V70 T4 för som diesel är ju V70 inte supermkt billigare än den modernare audin../PH
av Amli
Arese skrev:Skulle tagit Audin; modernare bil - XC60 börjar kännas gammal. Dessutom rymligare, trevligare att köra, bättre komfort och ger känslan av en "finare" bil.

Mina fem cent.

Mvh
Arese
+1
av S4060
Amli skrev:
Arese skrev:Skulle tagit Audin; modernare bil - XC60 börjar kännas gammal. Dessutom rymligare, trevligare att köra, bättre komfort och ger känslan av en "finare" bil.

Mina fem cent.

Mvh
Arese
+1
Instämmer. Ett par snygga fälgar och lite stilig inredning så kommer Audin bli riktigt fin :)
av Halvmas
Frågan är vad du har för behov?
XC60 är betydligt nättare än A6:an. Skiljer ca: 3 dm på längden. A6:an lastar betydligt mer.
Finns möjligheten så jämför hellre XC60 mot Audi Q5 och BMW X3 och A6:an mot 5-serien; E-klass och V70.
Som tjänstebilsförare kan det ju vara intressant vad förmånsvärdet blir och inte bara vad bilen kostar.
Se bara på BMW´s kampanjer mot företag där de sänker priset med uppåt 20% på utvalda bilar.
En BMW 525d X-drive aut kostar 409000:- jämfört mot listpris 489000:-.
Lägre kostnad för företaget men den som kör får vackert betala.

Vilken version av VIDA är det du använde[…]

Slutförde andra etappen av operation Driftwoo[…]

Har precis avslutat ett litet test, drog en hjulm[…]

Vaccumslangar till 940

Ja, man kan köra med silikonslang.