Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gamnacke
Under långturen idag med familjens två veckor gamla V60 MY 2013 så tänkte jag på att knapparna i ratten blir varma. De blir inte inte så varma att man bränner sig, men värmen är ändå tillräcklig för att det inte ska kännas helt bekvämt. Känner man på övriga delar av ratten så är de svala, medan knapparna och områdena kring dessa känns varma. Andra reglage i bilen är också svala. Ska det vara så här?
av vicster
Det har jag märkt på min S60 också. Kanske inte varma, men ljumna i alla fall efter en längre sväng och skulle tro att det är helt normalt. Det du möjligtvis kan prova är att dra ner på instrumentbelysningen något om den står på max :wink:
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Samma på min.
Blir skönt till vintern. :)
av Gamnacke
Tack för svaren, de lugnar. Åh, är knapparna kopplade till instrumentbelysningen? Eftersom det är sommar har jag inte tänkt på det. :D
Användarvisningsbild
av apersson850
Gå ut på natten och titta, så ska du få se att de är belysta. Första året som Volvo hade rattknappar var de inte det, men de fick så mycket skäll för det att det ändrade sig kvickt.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Japp, men det måste ju vara någon 80-tals skräpbelysning med varma glödlampor som går sönder efer ett tag. Borde ju sitta en LED där som inte blir varm och håller länge, det är ju 2013 nu.....
Användarvisningsbild
av Shudnawz
VolvoB20 skrev:Japp, men det måste ju vara någon 80-tals skräpbelysning med varma glödlampor som går sönder efer ett tag. Borde ju sitta en LED där som inte blir varm och håller länge, det är ju 2013 nu.....
LED's är inte helt 100% effektiva de heller, så de utvecklar fortfarande en aning värme fast inte på långa vägar så mycket som en glödlampa. Efter nån timme i bilen kan jag absolut tänka mig att delar av instrumenteringen (speciellt där det är snålt om plats för ventilerande luft) blir lite varm av LEDarna.
av ZOOx
Har också funderat på detta, vet att min V70 hade varm ratt och tror även att det var samma på V50. Samma sak nu på V60:n.
Ford hobby husbil chassinummer

Om ett fordonsidentifieringsnummer stansas in p&a[…]

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Vart[…]

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]

Tror också att det är den vita och brun[…]