Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av slippy2
Hej

Då jag har blivit tvungen att gå över från BMW till Volvo så måste jag beställa en ny bil :D .

V60 D5 Automat R-design med R-läderklädsel.
Hi-techpaketet
Savile grå met.
El-infällbara speglar
El-stol med minne
Laminerade rutor
stötfångarskydd.

Nu till frågan, Är det något väsentligt jag har glömt ?

439 560 :- (utan rabatt)

Eller skall man välja en Xc70 D4 Summum, Hi-tech osv för samma pengar ?

Tacksam för hjälp
av slippy2
Nej det är ju det, inte helt lätt att välja men lutar åt V60. Men Specen såg ok ut ?
Användarvisningsbild
av MartinS
Har man mycket olika personer i passagerarsätet kan det va schysst med elstol även där. Det är ju rätt stor skillnad på en kollega på 195cm och dottern på 145... Vi kör stolen upp och ner mer än jag någonsin hade kunnat ana.

Driver support paketet?

/Martin
av slippy2
Adaptivfarthållare och köassistans är det enda i driversupport som jag tycker är värt något. Är det verkligen värt 20kkr ?
Hade hoppats på att hamna runt 400 netto. Vilken rabatt bör man kunna få i % ?

Mvh

Carl
av vicster
Hastighetsberoende servo är grymt skönt att ha om du kör mycket motorväg. Annars är backkamera riktigt nice och något jag garanterat kommer satsa på till nästa bil :)
Användarvisningsbild
av MartinS
slippy2 skrev:Adaptivfarthållare och köassistans är det enda i driversupport som jag tycker är värt något. Är det verkligen värt 20kkr ?
Det kan bara du avgöra. Själv tycker jag absolut att LDW, BLIS och Autobrake är bra säkerhetsystem som för mig är värda några kronor i allafall.

/Martin

Jag läste i GP idag att bilar med adaptiv farthållare och autobroms minskar upphinnandeolyckor med 42% enligt en nu lanserad studie. Det kan ju vara värt några tior även om man tror man kör som Richard Rydell på 90-talet ;-)

/Martin
Senast redigerad av 1 MartinS, redigerad totalt 0 gånger.

Ingen som har någon idé om vad det ka[…]

ljusviddssensor

Leta i sprängskisserna hos www.volvopartswebs[…]

Är ju en baggis att byta chip och ställa[…]

Istället för polering och lackskydd va[…]