Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Jag firade av årets service på XC'n med lite bilder i kvällssolen....

För den som orkar och vill titta:

http://www.gunneby.se/xc60/sand/

/Martin
av Linqid
Härliga bilder! :-)-)

I Terra Bronze och med hela exteriörpaketet står sig XC60 ännu väldigt väl, helt klart min klassfavorit sett till designen!
Anar att du bytt ut emblemet på bakluckan?
Användarvisningsbild
av MartinS
Linqid skrev:Härliga bilder! :-)-)

I Terra Bronze och med hela exteriörpaketet står sig XC60 ännu väldigt väl, helt klart min klassfavorit sett till designen!
Anar att du bytt ut emblemet på bakluckan?
Tack! Japp, det blir lite modernare look med det nyare motoremblemet tycker jag.

/Martin
av Mccartney
Hur tycker du T6 fungerar i en XC60? Är själv intresserad av en T6 nästa gång jag byter bil men vet inte om det blir en xc70,xc60 eller v60 då :D
Användarvisningsbild
av MartinS
Tack för alla positiva komentarer :-)
Mccartney skrev:Hur tycker du T6 fungerar i en XC60? Är själv intresserad av en T6 nästa gång jag byter bil men vet inte om det blir en xc70,xc60 eller v60 då :D
Jag har inte kört XC60 med smutsig lastbilsmotor några längre sträckor så jag kan egentligen inte uttala mig om hur den är jämfört med andra motorer. T6 är ju den enda bensinaren med AWD i XC60 så valet var enkelt för mig. Det är ju ingen sportbil direkt men motorn går riktigt riktigt fint och gör sitt jobb galant, man får påminna sig själv att man har släp hängande bakpå om det nu säger något om motorstyrkan. Att köra om rader av bilar på dåliga vintervägar gör den helt sagolikt fint, där visar den verkligen vad den går för både chassie och motormässigt.

V60 T6 är däremot en fantastisk körmaskin, den mest underhållande "standardvagn" jag någonsin kört.

/Martin
av V60D5AWDPolestar
Snyggt! :-)-)

Problemen började när jag låg p&ar[…]

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]