Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tanga
Var lite sugen på att tona 5 rutor på min nya V60 men valde att låta bli. Nu så här i efterhand så kanske det inte hade varit så dumt iaf då vi har en hund som kommer sitta där bak lite då och då. Så min fråga är om någon har testat solskydd från Solarplexius.se? Man verkar ju bara klämma fast de lite enkelt. Det låter ju bra men frågan är hur det kommer se ut och om det sitter kvar. Lite nackdel att de inte följer med bakrutorna ner heller.
Användarvisningsbild
av metalmania
Har dom på min v70 och jag är jättenöjd med dem.
Användarvisningsbild
av Loppan78
Är det bara jag som tycker att det är skit?
Tycker att det blir alldeles för brunt ljus i bilen av dom.
Sen kan det bli problem med imma mellan plasten och rutan som kan vara svårt att få bort när man kör.
Kan även bli lite problem med oljud ifrån plasten.
av manor
I förhållande till priset så fungerar det bra.
Dock så kan de skallra lite, och som någon nämnde så kan det bli imma mellan fönster och plast på vintern. De är så pass billigt och enkelt att montera att du gott kan göra ett försök. Blir du missnöjd så kan du sälja dem vidare för halva priset...
av manor
Thorssa skrev:Har aldrig haft det själv men tycker att det ger väldigt fula reflektioner i rutorna på utsidan vilket ger ett billigt intryck.
Jag använde Solarplexius på förra bilen, och solskyddsfilm på den nuvarande. Utvändigt så är det ingen annan skillnad än färgen på rutorna. Inte kunde jag se några konstiga reflektioner åtminstone!!?
Användarvisningsbild
av Loppan78
Thorssa skrev:Har aldrig haft det själv men tycker att det ger väldigt fula reflektioner i rutorna på utsidan vilket ger ett billigt intryck.
Håller med dig, det ser väldigt billigt ut. Den bruna färgen hjälper inte heller till att förhöja intrycket tycker jag.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Jag tycker det är billig skit, hade det på en bil, vet inte om jag tycker att det är billigt heller. ser inte snyggt ut från insidan och utsidan, du kan inte öppna rutan och bakdörrarna om du har att där. Nä tona riktigt istället

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]