Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Olle.H
Någon som har lastgaller i stål till sin XC60? Ser ju ut att vara ont om plats i taket för uppfällning, får det verkligen plats utan att skymma sikten högst upp i backspegeln? Håller på och beställa ny XC60 MY13 och säljaren hade ingen inne med lastgaller. Påstod dock att det inte går ända upp i taket och då blir jag tveksam.
av Finge
Har bestilt en for min XC60 MY12 som for tiden ligger på steg 2 i produksjon hos Volvo. Har bare sett den ned, men ikke opp mot taket. I værste fall tror jeg det er enkelt å ta den helt ut.

Hadde egentlig tenkt å bruke originalt nett, men det virker ikke særlig praktisk. På min nåværende V70 kan jeg elegant dra opp nettet, men på XC60 må den monteres i bunn.

Ps. Har du sett bilder av MY13? Har den samme dashboard som V40?
Användarvisningsbild
av Olle.H
Har inte sett bilder på instrumenten. Verkar bara vara samma växelspaksknopp som V40, alltså med belysning. Men det blir kanske mer än en överaraskning när bilen levereras. Alternativet att vänta med beställning känns ju inte heller rätt...
av rojo8515
Jag har ett monterat, det går inte att fälla upp helt och hållet mot taket då balken innanför bakluckan tar emot. Men det hålls uppe av en gasfjäder om man måste ha det uppfällt.

Fast varför ha det uppfällt? Det är ju mycket säkrare att ha det nedfällt jämt och en mycket bättre lösning än det hemska lastnätet som följer med original.

Går hur bra som helst att se genom backspegeln på uppfällt och nedfällt.
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Jag efterlyser en bild på infästningen med den svarta bulten som man snäpper fast för att det ska sitta.
Köpte ett beg på blocket och dom sakerna saknas. :(
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]