Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bespin
Hej!
Har precis bytt bil från e-klass-05 till en V60 d3 aut summum -11. Har börjat surfa runt på Volvoforum och sidor och märkt att ägarengagemanget är avsevärt mycket högre än på motsvarande mercaforum. Kul!

Nu till min fråga. (Mod, får gärna flytta och klistra in tråden om den redan finns. Antar att frågan bör ha ställts förut, men jag hittar ingen tråd vid sökning!)

Går det att låsa upp möjligheten att titta på DVD medans bilen är i rullning mer än 10 km//h (tror att det är gränsen??), så att passagerarna kan titta på film.

Undanber mig moral- och säkerhetspredikare som svarar. Jag är inte intresserad av en trafiksäkerhetsdiskussion.
Användarvisningsbild
av meko
Googla! Jag har för mig att jag sett en sådan pryl (ja, det var någon form av hårdvara...). Den fanns att köpa för någon tusenlapp. Kanske var det på ebay..? Ganska coolt! Funderar själv på att skaffa en sådan! (Räkna med att det blir moralhugg och säkerhetstjat från viktigpettrar och privatspanare, såna dyker alltid upp. Och rätt har de!)
Användarvisningsbild
av meko
Bespin skrev:Jo, det är som att öppna för öppet mål, när man frågar om en anti TS-lösning i ett Vovloforum. :wink:

Detta föreslås som en lösning på ett forum i USA.

Tråd:
http://forums.swedespeed.com/showthread ... -in-motion

Produkt:
http://navtv.com/product/192/volvo-vim. ... wProduct=1

Någon som har erfarenhet av detta?
He, he! Lade in samma länk i samma sekund nyss (navtv.com)! Det var den jag hade sett för något halvår sedan. Vet dock inte om/hur det funkar! Kan ju vara annan mjukvara i utlandssålda Volvo, så det kanske inte lirar i en svensksåld?
De måste ju ha en annan programvara i bilarna i USA, för välja nya resmål i navigatorn kan man göra i bilarna som säljs här, men tydligen inte i USA. De är väl rädda på Volvo att de ska bli stämda för att det ens är möjligt, om någon råkar köra över nån när han ska hitta till nåt nytt ställe.
Användarvisningsbild
av meko
jo, jag håller med, så är det nog!

PS. är det nån som har en vettig genväg till att "Avbryta en navigation" (typ, men ni fattar!)?
Som det är nu måste jag in i flera undermenyer...!?
av MartinG
meko skrev:jo, jag håller med, så är det nog!

PS. är det nån som har en vettig genväg till att "Avbryta en navigation" (typ, men ni fattar!)?
Som det är nu måste jag in i flera undermenyer...!?
Tryck röstknappen och säg "navigation avbryt vägledning".

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]