Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Finge
Er i ferd med å bestille en XC60 OR Electric Silver, og har en siste lille detalj jeg lurer på. Runningboards virker som en praktisk løsning for barn som skal inn og ut bak, og lasting av ski på taket. Ser også for meg at det er fort gjort å få skitt på baksiden av bena på vei ut av bilen.

Er det noen som har erfaring og/eller anbefaling angående runningboards?
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har ingen egen erfarenhet av dom (jag monterade scuff plates istället) men det är nog precis som duockså tror väldigt praktiskt om man har barn under 7-8års åldern, samt om man kör mycket med tak box och själv är under 190cm.

En nackdel kan väl vara att om man inte använder dom själv är de nog lätt att slå i skor/byxor i dom när man skall i/ur blen.

/martin
av Twendor
Anbefaler å ikke velge rinningboards til XC60.

Jeg valgte dette på min forrige XC60(my 10 Summum).
Positivt: Snygt.
Beskytter litt mot skitt, søl på siden av bilen. Lettere ankomst til taket(takboks).
Beskytter litt mot å få andre bildører i siden(bulker)

Negativt: Umulig å unngå skitt på klær.
Snø som blir til is vanskeliggjør åpning av dører(bak, der det er bredest)
Blir mindre behagelig å gå inn/ut av bilen.

Det er flere ting som jeg ikke kommer på akkurat i kveld, men jeg er riktig godt fornøyd med å ikke ha runningboards på den nye XC60'en. :-)-)

Min anbefaling er ikke velg dette. Ta en prøvetur, og sammenlign med/uten.

Vennlig hilsen Twendor.
av Finge
Har dessverre ikke noen forhandler i nærheten som har med runningboards. Har sett både positive og negative kommentarer. Var det de samme for din tidligere modell som nå?

Vil tro at det er enklere å komme inn/ut av bilen for barna samt som du sier enklere å komme på taket uten å trampe ned dørstokken.
Problem med p-broms v60 cc-19

@Eliaslundstrom , Värt att kolla, men f&arin[…]

Bra info, håll oss uppdaterade!

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]