Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lasse999
Jag har just bytt till en V60 D5.
I min gamla V70 lyste en gul lampa när parkeringsvärmaren var igång.
Är denna funktion borttagen i V60 ?
Användarvisningsbild
av LasseKongo
På min V60 finns det en gul lampa som lyser när värmaren är igång. Den slocknar när man startar motorn, även om man
fortsätter låta värmaren gå.
av Lasse999
skulle kunna bero på att Volvo anser att Parkeringsvärme bara finns så länge motorn står stilla, och så snart man startar motorn övergår den till att vara Extravärme.
Klurigt.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Lasse999 skrev:Jag har just bytt till en V60 D5.
Den lyser väl inte om man inte aktivt aktiverat den med direktstart eller tidur? Eller var det så på din gamla V70?
av Lasse999
StringerBell skrev:
Lasse999 skrev:Jag har just bytt till en V60 D5.
Den lyser väl inte om man inte aktivt aktiverat den med direktstart eller tidur? Eller var det så på din gamla V70?
I min gamla V70 - som var en bensinare, T6 - så lyste den gula lampan ALLTID när värmaren var igång, oavsett hur jag startat den
Användarvisningsbild
av StringerBell
Lasse999 skrev:
StringerBell skrev:
I min gamla V70 - som var en bensinare, T6 - så lyste den gula lampan ALLTID när värmaren var igång, oavsett hur jag startat den
Jo, men värmaren i en diesel går ju på automatiskt när det är kallt. Lyser gula lampan då också i din diesel?
av Lasse999
StringerBell skrev:
Lasse999 skrev:
StringerBell skrev:
Jo, men värmaren i en diesel går ju på automatiskt när det är kallt. Lyser gula lampan då också i din diesel?

Nej
av drpatrik
På mina två Volvo diselbilar lyser lampen tills jag starar motorn. Då slocknar lampan och "Parkeringsvärmare" alternativet i färddatorn går från Ja till Nej. När jag stannar bilen tänds lampan och texten går från Nej till Ja.

Hälsningar,
Patrik

Hämtade ut en V90 MY26 förra veckan oc[…]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]

Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]