Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pmn69
Börjar närma mig en beställning av en XC60 D5 AWD R-Design.
Lagt på:
- Rails i Bright Aluminium
- Lastrumsmatta i formgjuten plast
- Gummimattor inne (vid slask o snö)
- Tidur till bränsledriven värmare
- Nätficka i lastutrymmet. sidopanel

Har fått in offerter på tre olika ställen och får som bäst 9,0 % i rabatt, vilket verkar vara helt ok tror jag.

Funderar bara på om jag skall lägga till High Tech-paketet
- Panoramaglastak
- Volvo On Call
- Parkeringshjälp fram
- High Performance Mulimedia 7" skärm DVD
- RTI Navigationssystem

Kostnad för det är nu 24 900 :- mot normalt 38 900 :-

Höjer antagligen värdet på bilen med kanske 15 - 20 000 :- när jag byter nästa gång så du blir ju kostnaden inte mer
än 5 - 10 000 :- för mig.

Finns det annat som jag skall lägga på som jag missat?
Vad tycker ni?
av Herkulez
Det enda "måstet" är väl att lägga till high performance om du inte tar high-tec paketet.
Stänkskydd, i alla fall fram. Själv har jag lastlåda istället för lastrumsmatta.
Hi-tec och herrgårds v paket prisvärt.

Mycket tycke och smak
av JagochminXC60
pmn69 skrev:Börjar närma mig en beställning av en XC60 D5 AWD R-Design.
Lagt på:
- Rails i Bright Aluminium
- Lastrumsmatta i formgjuten plast
- Gummimattor inne (vid slask o snö)
- Tidur till bränsledriven värmare
- Nätficka i lastutrymmet. sidopanel

Har fått in offerter på tre olika ställen och får som bäst 9,0 % i rabatt, vilket verkar vara helt ok tror jag.

Funderar bara på om jag skall lägga till High Tech-paketet
- Panoramaglastak
- Volvo On Call
- Parkeringshjälp fram
- High Performance Mulimedia 7" skärm DVD
- RTI Navigationssystem

Kostnad för det är nu 24 900 :- mot normalt 38 900 :-

Höjer antagligen värdet på bilen med kanske 15 - 20 000 :- när jag byter nästa gång så du blir ju kostnaden inte mer
än 5 - 10 000 :- för mig.

Finns det annat som jag skall lägga på som jag missat?
Vad tycker ni?
Hej, då jag för en månad sedan fick hem min XC60 D5 R-design, så är min upplevelse så här långt:

1. Det är en helt fantastisk bil, rätt stor skillnad mot den XC60 2,4 Summum årsmodell -08 jag hade innan.
2. High-perf-paketet är värt varenda krona. Skulle jag värdera varje del för del i prioordning så blir det följande:

1. VOC. Har bilen på gatan såväl hemma som på jobbet, och nu med kylan som varit är det helt suveränt att kunna styra värmaren via en app.
2. RTI / Röstnavigering. Supernöjd med båda
3. Panoramaglas, hade det inte innan. Ger en helt annan rymd för kupén, framför allt för de som sitter bak.
4. P-hjälp fram. Kändes nödvändigt när jag bokade, och visst är det skönt med lite extra hjälp vid trång fickparkering, men samtidigt ger det också lite väl onödigt pipande när man bara ska parkera nära andra bilar.
5. Stereon/7-tumsskärmen. Har aldrig varit speciellt viktigt med bra ljud för mina öron, så ingen bra bedömning där, men sjutumsskärmen är kanon och det går snabbt att komma in i navigeringen. Bra tumreglage på ratten.

Jag lade även till back-kameran, och det har jag verkligen inte ångrat då det ofta springer massa barn på gatan när man ska backa ut. Skönt att ha som extra hjälp!
Användarvisningsbild
av PaNi
Kan rekommendera Herrgårdsvagnspaketet, och detta för att laminerade sidorutor ingår. Beställde precis min fjärde bil med detta, och kommer aldrig mer att beställa en utan. Värt varenda krona att slippa hitta bilen tömd på prylar och full med glaskross.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det blir väldigt ljust och luftigt i kupén med panoramataket.

/Martin
av Patrik15
Lite nyfiken själv , håller på titta lite på en likadan xc60 som du har inte börjar förhandla priset ! Vad har ni kommit fram till om man får fråga ??
av pergrein
Keyless är ett mycket bra tillval och man märker det speciellt när man kör bilar som inte har det... Man bara öppnar dörren och trycker på start, hur smidigt som helst :-)-)

Mvh
Per

Och en sak till: notis-ljudet från Google-as[…]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]

Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]