Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pmn69
Skall snart slå till på en XC60 R-design.
Har ännu inte bestämt mig om jag skall ha en FWD eller AWD samt D3 eller D5.
Funderar på att köpa till Polesta och trimma D3:an ?!?

Men nu till frågan. Jag har kollat runt lite på priser och det skiljer en hel del.
Här "hemma" är priset 25 - 30 kkr dyrare än i storstan.
I storstan får jag 8% rabatt på bilen och alla tillbehör medans hemma får jag bara 2,5 - 3%.

Hur har det gått för Er, vilken rabatt får Ni?
av SweRonin
2% - 3 är för lågt hade ej köpt

jag fick 8% på bilen och 10 på utrsutning/tillbehör och 0kr för gummimattor + infällbara backspeglar men ej på xc60 utan på s60
(Bilia)
pmn69 skrev: I storstan får jag 8% rabatt på bilen och alla tillbehör medans hemma får jag bara 2,5 - 3%.
Lägg offerten 8% under nosen på den lokale handlaren. Såvida han inte går back på det, är han dum om han inte går med på det.
av mojja
Köpte en d3 awd aut med en del Lull Lull 10% rakt över på hela bilen fick jag inga ramavtal eller dyl.

2-3 % är ett hån.
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Vad innebär "hemma" har du 100mil till storstan eller är det runt knuten?
Handlarna har i många år levt gott på att kunderna inte jagar priser över "gränserna", men idag blir det fler och fler som tar in offerter från fler handlare även om de ligger 20 mil från "hemmet".
Vid renköp är 2-3% ett hån.
av Herkulez
2-3% är på gränsen till respektlöst. Skulle aldrig satt min fot där igen. Men kom ihåg att jämföra nettopriserna för en specifikt specad bil, eller mellanskillnaden vid inbyte. Olika bruttopriser förekommer. Rabatten i % känns ganska sekundärt.
av mojja
Herkulez skrev:2-3% är på gränsen till respektlöst. Skulle aldrig satt min fot där igen. Men kom ihåg att jämföra nettopriserna för en specifikt specad bil, eller mellanskillnaden vid inbyte. Olika bruttopriser förekommer. Rabatten i % känns ganska sekundärt.

Man utgår efter pris på Volvos sida och bygg min bil sedan kollar man netto pris hos åf och då är rabbaten det primära speciellt om man saknar inbyte
av Herkulez
mojja skrev:
Herkulez skrev:2-3% är på gränsen till respektlöst. Skulle aldrig satt min fot där igen. Men kom ihåg att jämföra nettopriserna för en specifikt specad bil, eller mellanskillnaden vid inbyte. Olika bruttopriser förekommer. Rabatten i % känns ganska sekundärt.

Man utgår efter pris på Volvos sida och bygg min bil sedan kollar man netto pris hos åf och då är rabbaten det primära speciellt om man saknar inbyte
Precis! Nettopriset hos åf. Men eftersom alla handlare har olika bruttopriser så bör man inte bara stirra på procenten.
av mojja
Då kan jag säga att jag fick 10% på priset som var på bygg din bil rakt över på både bil och utrustning på min xc60
av Herkulez
mojja skrev:Då kan jag säga att jag fick 10% på priset som var på bygg din bil rakt över på både bil och utrustning på min xc60
Det får man nog anse vara en bra rabatt för ett privatköp :-)-)

Själv fick jag 8,5%. De låg ca 0,5-1% högre än priserna på "bygg din bil". Det som avgjorde det hela var inbytet. Skulle få 95-100k hos andra. Försökte förgäves sälja privat på blocket 115k. Fick 110k hos min åf, vilket helt ärligt objektivt var för mycket. Kunde tagit ett par till % istället ;-//
Ford hobby husbil chassinummer

Om ett fordonsidentifieringsnummer stansas in p&a[…]

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Vart[…]

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]

Tror också att det är den vita och brun[…]