Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har ett smått irriterande problem. Innimellan, skall man si 3 av 10 gånger mobilen kopplar upp sig til bilen, restarter den. Dvs, ser at den kobles opp mot bilen, får signalsymbol, mobilnetlev. osv. upp på sensusskärmen, men plutselig forsvinner det igjen. Når jeg da sjekker mobilen, står den på pinkodemenyen, må slå inn pinkode och så startar den som normalt och kopplar upp sig. Ser inte ut som mobilen rebooter totalt, da jeg kun har sett at den går rett til pinkodemenyen, aldrig sett oppstartsbilden. Hr brukt mobilen med annet bluetoothutstyr uten problem. Varför gör den detta, hva är skillnaden på att koppla upp sig i bilen, och mot annat bluetoothutstyr? Irriterande.

My12 V60 och Motorola Defy med Android 2.2
Raymond skrev:Idag gjorde den det etter at jag avslutat et samtal. Lite konstigt att det kun er i bilen, men jeg tror det er mobilen och inte bilen det er nått strul med.
Bilen kan inte stänga av telefonen, problemet måste ligga i mobilen.
Har själv en Defy och den har inte stängts av pga kopplingen till bilen.

Vore jag dig skulle jag testa att göra en fabriksåterställning av telefonen.
Dessvärre rensar du telefonen totalt och du får göra om allt du lagt in om du gör det
men om du skulle skicka in telefonen på lagning kommer det bli samma sak allafall
HAr en Galaxy 2 som jobbmobil, har planer om att prova den, och at byta simokort mellan mobilerna for att eliminera att det er min netverkslev det er nåt strul med. Men som sagt lengre upp her, ganska sikker på att det er noe strul med bluetoothkommunikasjon, noe som gjør at mob. får fnatt. Finns det mulighet for att uppdatera mob. selv via nettet? Før på Sony Ericsson mob. gjorde jeg det flere ganger selv via pc och kabel.
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]