Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av irie
Hej,
Har problem med att få över alla telefonnummer i telefonen (iPhone 4, iOS 5.0.1) till bilens telefonbok (V60 MY11 med Premium Sound).

När jag parkopplar telefonen med bilen så kommer endast ett fåtal nummer med, ungefär 10 av 80.
Har provat att ta bort telefonen från bilens inställningar samt att även radera bilens telefonbok för att därefter parkoppla på nytt och synkronisera telefonboken på nytt.
Resultatet blir detsamma, dvs endast några nummer kommer in i bilens telefonbok (fast inte samma nummer)!!!
Det enda som synkroniseras korrekt är listan för senaste samtalen.

Väldigt irriterande att behöva leta upp numret från telefonen.

Ska in på den årliga servicen om ett par veckor och kanske det finns en nyare mjukvara som löser problemet men om det inte är mjukvaran som är orsaken, är det någon annan som har haft samma problem och som hittat en lösning på problemet?

Tacksam för svar från er som har en lösning, teorier undanbedes vänligt men bestämt ;)
av grålle1
Har du kontakterna på SIM-kortet eller i telefonen? På min HTC hittade bilen bara de i telefonen men inte de på SIM-kortet!
av irie
grålle1 skrev:Har du kontakterna på SIM-kortet eller i telefonen? På min HTC hittade bilen bara de i telefonen men inte de på SIM-kortet!
Har ingen aning, hittar ingen inställning för var man vill att kontakterna ska sparas så alla kontakter ligger på samma ställe. Trots detta så synkas bara ett fåtal över.
Ska in på service på måndag så jag får be dom kolla om det finns någon mjukvaruuppdatering som löser problemet.
av riha
Gå in i menyn i volvon och välj att manuellt föra över alla kontakter, finns menyval för det, en kollega fick göra det, sen funka det fint.
av irie
riha skrev:Gå in i menyn i volvon och välj att manuellt föra över alla kontakter, finns menyval för det, en kollega fick göra det, sen funka det fint.
OK, tack för tipset. Ska kolla detta imorgon.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag tar inte in numren alls från telefonen till bilens telefonbok. Det är ju bara att leta upp dem i telefonens register, som syns i bilens display. Eller fungerar det inte heller för trådskaparen?

Om jag lägger in mina nummer i bilens telefonbok stämmer det ju inte med vilka nummer som är relevanta för dottern när hon kör. Hon vill ju förstås ha sin egen telefonbok, som finns i hennes telefon.
av irie
apersson850 skrev:Jag tar inte in numren alls från telefonen till bilens telefonbok. Det är ju bara att leta upp dem i telefonens register, som syns i bilens display. Eller fungerar det inte heller för trådskaparen?

Om jag lägger in mina nummer i bilens telefonbok stämmer det ju inte med vilka nummer som är relevanta för dottern när hon kör. Hon vill ju förstås ha sin egen telefonbok, som finns i hennes telefon.
När jag ansluter min iPhone via BT så syns bara dom första 8 kontakterna i min telefon, testen kommer jag inte åt via bilen utan måste ringa upp från telefonens display.
Har parkopplat telefonen massor av gånger med samma resultat :(

BT versionen jag har är 5.00.17L, ska in på service imorgon och hoppas då att det finns en lösning på problemet.
av irie
riha skrev:Gå in i menyn i volvon och välj att manuellt föra över alla kontakter, finns menyval för det, en kollega fick göra det, sen funka det fint.
Funkar inte att föra över kontakterna manuellt, enda möjligheten jag hittade i inställningarna var att ta emot vCard men iPhone använder sig inte av vCard.
Att manuellt skriva in alla kontakterna är inget alternativ.
av irie
Har nu varit inne på service, ny mjukvara fanns så nu har jag den senaste BT-versionen.

Trots detta så vill skiten inte fungera, dom första 8 kontakterna tankas över, sen tar det stopp.

Har en sista grej att kolla och det är att slå ihop alla kontakter till en grupp, idag har jag fyra grupper (alla, privat, arbete samt familj).
Har märkt att om jag markerar "alla" så kommer 8 kontakter över, om jag markerar "privat" så kommer 5 kontakter över så någon koppling med mina grupper har det nog (varför är en annan fråga).
Ska testa detta imorgon, hoppas på tur.

Hämtade ut en V90 MY26 förra veckan oc[…]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]

Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]