Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har kjørt några V50 med spolare som sprider over hela rutan, varfør gikk Volvo bort från detta? Forstått det så at kunder har klagat og fått bytt til traditionella 4-strålars, men varfør? Det virker jo som en mycket bra ide att sprida spolarveska over hela rutan kontra bara 4 riktade strålar?
PalmE skrev:Dom har bytt till strålar för att kunna rikta 2 strålar upp mot "city saftey" givaren uppe vid backspegeln, som jag har förstått det iaf.
Mina är inställda långt nedanför dessa i allafall så det låter lite osannolikt?!

/Martin
Problemet var att de spolare som satt på V70 som sprayade vattnet var total värdelösa.
Så glädjande nog så ersatte man dessa med de som har fyra strålar så nu fungerar spolningen i hastigheter även över 80kmh. :evil:
Jag blev också lite besviken på strålarna, de som spred ut spolarvätskan jämnare kändes mer snajdiga. Det viktigaste är ju ändå funktionen, och om den blir bättre av att ha tunna strålar så får det väl vara så. De borde ha munstycken som anpassar sig efter hastigheten, så att man får en bred spridning vid låg fart och en hård, riktad stråle på motorvägen :)
MartinG skrev:De borde ha munstycken som anpassar sig efter hastigheten, så att man får en bred spridning vid låg fart och en hård, riktad stråle på motorvägen :)
ja så kommer tusen till tråd skapas om trasiga spolar munstycken så har man en till sak att serva/laga

kommer ihåg när sidospeglar var bara sidospeglar nu är det 10 olika utrustningar i dessa å kostar kärringen och huset för att laga
Jag tycker de gamla "dim"-munstyckena var väldigt bra, känns som ett steg tillbaka med "strål"-munstycke. Men oberoende av vilken typ av stråle som kommer ut så känns det väldigt opremium och fult med stora plastklumpar på motorhuven... dags att modernisera 8) .

Angående produktionen så har de en au[…]

Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, a[…]

Ja, jo, men oftast funkar den, jobbigt när ma[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]