Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
Ingen mer än mig som tycker att torkarbladet bak på V60 MY12 gör ett dåligt jobb? Helt ny bil men ändå är torkarbladsanliggningen dålig, yttre radien torkar inte rent?
Måste vara att torkarbladet är för styvt och inte klarar att ligga an mot rutan på ett optimalt sätt?
av V60D5AWDPolestar
Samma usla jobb på min V60 också, fick dem bytta en vecka efter
leverans och då blev det bättre men inte bra. Då min bil är över
ett år så verkar det som att detta är ett problem som man inte
har fått bukt på. Då det är dags att byta torkarblad så skall det
bli intressant att testa något annat än Volvos och se om det kan
göra skillnad. Var inne hos Mekonomen för ett par veckor sedan
för att köpa nya men bladen(Bosch) till V60 var helt slut, fanns tydligen
inte att tillgå en hos tillverkare/grossist. Någon som kan tipsa om
någon annat fabrikat leverantör?
Användarvisningsbild
av AndersN
Håller med helt och fullt, riktigt dåligt. Har bara haft min i 1.5 månad och redan tar dåligt.
av grålle1
Även jag stämmer in i klagosången, har inte fungerat tillfredställande sen dag 1.... torkar inte rent i ytterkant, värst i översta läget där närmare en decimeter inte blir rent.
av x020377
chrand skrev:Har också lite bekymmer med detta. Men det blir bättre om man stänger defrostern.
Här tappade du mig! Hur kan luftblås på framrutorna påverka torkaren bak?
Eller menar du elbakrutan?

I övrigt håller jag med, -Uselt, sa Bull!
Är det lönt att gnälla på detta?
av grålle1
chrand skrev:Har också lite bekymmer med detta. Men det blir bättre om man stänger defrostern.
Förstod inte heller.... var det ironi eller menade du elslingorna? Jag har iaf inte märkt någon skillnad, fungerar dåligt i alla lägen. Enda som hjälper är att spola massor, då blir det ganska rent.... i 5 sekunder innan allt vatten som tryckts upp under spoilern rinner ner över bakrutan och så torkar man igen och så blir det ränder.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Ja plomben är ett mysterium, vi ska gräv[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]