Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mccartney
Hur står sig egentligen xc60in gentemot xc70in?

Terräng egenskaperna borde var bättre på xc60 genom den något högre markfrigången, men för övrigt?
av Steff 99
XC60 är en modernare bil och fastare i chassit , jag upplever XC70 som "svampig" och som jag tidigare sagt, en skrammelburk.
Terräng egenskaperna är nog likartade eftersom de har samma drivlina.
Användarvisningsbild
av apersson850
XC60 har lite kortare överhäng än vad XC70 har. Det är ju en mindre bil. Överhängen kan man fastna på i terrängen, så om man nu ger sig ut i terräng som ingen av bilarna är byggda för, egentligen, då kan det tänkas att XC60 är bättre. Markfrigången är likvärdig. Det är inte undertill höjdskillnaderna sitter.

Jag har ju själv XC70, och valde den för att den är lite större att lasta i och inte bara hög utan syfte. Min XC70 har jag dock inte upplevt som skramlig, men jag har ju bara kört några tusen mil med den än så länge.
av KalleH
Jag har också en XC70 MY12 som gått 500mil och den skramlar inte det minsta än så länge.
av Steff 99
Volvo kanske har börjat att skruva ihop V70 de senaste månaderna, men använd sökfunktionen o sök på skrammel baklucka , knirr instrumentbräda, intredning , mm så kommer ni att hitta en mängd trådar om detta.
av perhall
På min förra V70 MY08 hade jag massor med fel, och rätt många redan på min MY11 men skramliga är de inte... skulle lät säga att den åtminstone inte är skramligare än BMW 525-04 som är ganska plastig. Den uppfattar jag som känsligare för olika saker som kall väderlek, ojämn vägbana etc. V70:na skramlar ingenstans och jag har inte åtgärdat bakluckan på någon av dem.I det här avseendet är väl XC70=V70.../PH
av Kinetic
Jag har en xc60 nu men har också en xc70 inom familjen. Tycker personligen att fjädringskomforten är mycket bättre i xc70:n, xc60:n är rent av stötig och obekväm vid ojämt underlag.
Och xc70:n är absolut inte mera skramlig enligt min mening, samt några småfel har det varigt på xc60:n medan ingen på xc70:n.
av Mccartney
Jag tycker xc70s instrumentpanel är snyggare än xc60in men det är jo bara min högst personliga åsikt. :)
av improwise
Mccartney skrev:Jag tycker xc70s instrumentpanel är snyggare än xc60in men det är jo bara min högst personliga åsikt. :)
Håller med. Och du har jag ändå själv en XC60, i vilken instrumentpanelen ser ut som något som blivit blött och svält upp.
Användarvisningsbild
av apersson850
Nu har jag faktiskt fått köra lite med en XC60. Enda anledningen som jag ser till att köpa den varianten är om man nu gillar utseendet bättre. Allt annat tycker jag XC70 gör bättre.
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]