Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som rubriken, läser HP MY12 FLAC filer från ett USB minne eller CD-skiva?

Edit: Testade med USB minne idag och FLAC, läser inte minnet!
Melmac skrev:Den läser inte FLAC. Du måste formatera USB minnet till FAT eller FAT32.
FLAC är inte filsysystemet som FAT/FAT32 eller NTFS utan en codec (Free Lossless Audio Codec) motsvarande MP3 eller Dyl.

Vänligen
Christian.
Precis, mitt USB minne är formaterat till FAT32 och som ljudnörd med flera så använder jag i stort bara FLAC.
FLAC har samma ljudkvalité som orginal WAV men har cirka halva datamängden. Och en FLAC kan man också
uppkonvertera till original WAV (CD-kvalite) I princip alla mediaspelare , bättre MP-spelare, dom senaste
mediatelefonerna idag läser/stödjer FLAC.

Men jag ska också prova och bränna ner lite FLAC filer på en cdskiva för att kolla om cd-spelaren läser FLAC.
Tror inte CD spelaren fixar det heller, har dock inte testat.
Prova att streama över bluetooth, borde funka om bandbredden är tillräcklig. Jag kör OGG filer över BT från min Android telefon utan problem, och dessa filer går inte heller att spela över USB.
Borde givetvis vara standard med FLAC/OGG stöd i en modern anläggning, båda formaten är ju öppna och patentfria med färdiga referensimplementationer tillgängliga, så jag tror inte det är så svårt att implementera.
Till och med Skoda stödjer iallafall OGG, vet inte om FLAC funkar dock. (http://www.skoda.ie/irl/model/newfabiaf ... mfort.aspx)
LasseKongo skrev:Tror inte CD spelaren fixar det heller, har dock inte testat.
Prova att streama över bluetooth, borde funka om bandbredden är tillräcklig. Jag kör OGG filer över BT från min Android telefon utan problem, och dessa filer går inte heller att spela över USB.
Borde givetvis vara standard med FLAC/OGG stöd i en modern anläggning, båda formaten är ju öppna och patentfria med färdiga referensimplementationer tillgängliga, så jag tror inte det är så svårt att implementera.
Till och med Skoda stödjer iallafall OGG, vet inte om FLAC funkar dock. (http://www.skoda.ie/irl/model/newfabiaf ... mfort.aspx)
Verkligen underligt att en så modern anläggning inte ska klara FLAC.

Sitter i samma sits själv med en ny XC70 reggad i förrgår. Hela min samling består av FLAC, och att kunna via ratt eller stereo byta spår och inte fippla med mobilen är av stor vikt!

Måste man helt sonika konvertera de spår man önskar lyssna på till MP3, det blir inte roligt... Dåligt Volvo! :-(O)
Jag har en ipod 160GB som jag kör Apple lossless på, Permium Sound klarar det vet inte om även de enklare gör det?
Det blir samma slutresultat eller ska bli, dock lite segt att göra om en hel musiksamling till Apples format, men det finns ju mjukvara som fixar det smidigt... Sen är ju disk billgt. Dock önskade jag också att det skulle gå att köra flac.
Rätta mig om jag har fel, men jag har läst någonstans att HP-stereon skall klara av att spela WAV-filer ifrån USB-minne.
Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

För att förhindra övervarvning av m[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]

Vi som beställt EX90

Jag fick beskedet via telefon och jag har inte f&a[…]