Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Raymond
Hatt bilen några dagar nå, och har pillat og grejat lite med VOC. Men er ting som jag saknar som enkelt (?) kunde ha varit med. Kom på ideen om att skapa en "ønsketråd", och kansje nån på Volvo kan få lite ideer som dom kan inkludera med uppdatering av App och sw i bil :wink:

Jag skulle gjerne hatt:
Utetemperatur/cupetemperatur.

Varfor:
Om man sitter på jobbet, ligger i sengen o.dyl. och inte vet utetemperaturen hade det varit perfekt att kunne kolla hva temperaturen är i cupen på bilen, så man kan avgjöra om man skal dra igång direktstarten på varmaren eller inte.
Jag fick en förfrågan för ett tag sedan om just vad jag saknar i VOC. En fråga från Volvo, alltså.
Fast temperaturen skrev jag inget om. Men jag ville ha meddelande om ifall den står olåst, eller om larmet går, och det kom i en uppdatering.
av Krusell
Jag tycker det hade varit bra om man uppgraderade till ett 3g modem istället för ett gprs som sitter i nu. Sedan skulle man kunna dela ut 3g uppkopplingen i bilen genom att den skapar ett lokalt wlan i bilen. Då kan man koppla upp surfplattor och bärbara datorer mot internet i bilen. Ett 3g-modem skulle även göra kommunikationen mellan smartphone och bil snabbare.

Det hade även underlättat om det gick att lägga upp en rutt till navigationen i förväg i OnCall-appen, så har man det klart inför färden.
Användarvisningsbild
av Bjørn
Utetemperatur, innetemperatur, batterispenning, status dieselvarmer (at man ser at den er aktiv), sporing på kart mens bil kjører, mulighet for åpning og lukking av vinduer, deaktivere alarmsensor kupe, ja og mye mer.
Mange muligheter her. :)
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]