Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bupsen
Hej

Jag har haft min xc60 nu i ca1,5mån. Det är fjärde gången som bilen står på Volvo för fjärde felet.
Denna gången hittar dom inte felet på bilen så dom har plockat isär hela motorn och ska ha den på analys.
Som ni säkert förstår så börjar jag bli jävligt tröt på detta. Hur ska man agera nu när det krånglat så jävla mycket kan man häva köpet?
Det känns ju inte roligt när dom behöver plocka ner hela bilen igen när den är helt ny. VAD GÖRA ?

Mvh Jimmy
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag skulle börjat med att ta en lugnoch saklig diskution med säljaren, se vart det leder. Kolla också gärna med din komnala konsumentköprådgivare om de kan ge dig några råd.

Det senare gäller naturligtvis bara om det är privatköp.

/Martin
av Steff 99
MartinS skrev:Jag skulle börjat med att ta en lugnoch saklig diskution med säljaren, se vart det leder. Kolla också gärna med din komnala konsumentköprådgivare om de kan ge dig några råd.

Det senare gäller naturligtvis bara om det är privatköp.

/Martin
Detta är helt rätt väg att gå, kommer du inte fram via säljaren så ta kontakt med försäljningschefen och se till att dokumentera vad för fel bilen haft och vilka åtgärder som gjorts.
Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

För att förhindra övervarvning av m[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]

Vi som beställt EX90

Jag fick beskedet via telefon och jag har inte f&a[…]