Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gruntemannen
Hej,

Har använt mig av VOC appen till iPhone under en tid och det har fungerat över förväntan tills nyligen. Det kommer sporadiska meddelanden till telefonen om att "Din bil är olåst" trots att den inte är det. Den får för sig att någon av framrutorna inte är stängda ordentligt. Jag har kollat att de verkligen är upphissade men det tycker inte VOC. Det är lite olika vilken ruta den tycker är nere, ibland höger och ibland vänster.

Sedan har fjärrstarten av värmaren lagt ner. Så snart jag försöker ställa in en tid i VOC appen säger den "Du väntar redan på en aktivitet som måste avslutat innan du kan starta en ny". Jag har den senaste uppdateringen av appen och övriga funktioner fungerar så gott jag kan se.

Är det någon som har tips på en enkel "reset" eller liknande som inte kräver en avaktiverings kod? Någon annan som drabbats av liknande? Har tid hos verkstad på fredag men om det är en enkel sak kanske jag slipper åka dit.

Mvh,
Gruntemannen
av Twendor
Har fått samme feilen som deg. Siden den 21 desember har min fru. Som anvender bilen fått mellom 15-20 meldinger om ulåst bil?
Brenselvarmeren har også brukt 1-2 minutter før den har oppnådd kontakt med telefonen.
VOC er et fantastisk system når det fungerer.

Vennlig hilsen Twendor
Användarvisningsbild
av apersson850
Vid ett tillfälle har jag fått ett meddelande om att en ruta var öppen. Jag vet dock inte om den var det - dottern hade haft bilen och skjutsat diverse klåfingriga kompisar, så det kan ju tänkas att någon öppnat en ruta och inte stängt den helt. Jag var inom fjärrkontrollens räckvidd, så jag höll bara låsknappen intryckt länge nog för att tvångsstänga alla fönster, och sen har jag inte sett fler sådan meddelanden.
Överlag fungerar min Volvo On Call bra. Det händer vid enstaka tillfällen att det inte går att få tag i servern och se körjournalen, men det är inte speciellt ofta.
av matsa71
För min del funkar det bra, men upplever då och då lite enstaka problem med tillgängligheten. Detta verkar bero på diverse driftstörningar i VOC systemet alternativt att min bil kanske står illa till rent täckningsmässigt.
Överlag (99% av fallen) funkar det dock utmärkt. Ställer timern till värmaren varje dag samt kollar körjournalen varje dag.
Jag kör senaste versionen av VOC-appen på iPhone4S och iPad2, båda med iOS 5.0.1

Upplever också lite slumpmässigt att framfönsterna är öppna enligt VOC, detta händer flera gånger i veckan, och försvinner alltid efter att jag gått ut och hissat ner och hissat upp fönstret igen. Min gissning är att detta beror på sunkiga givare till fönsterna och inte VOC i sig.
Har med detta på listan med saker som Bilia skall få kolla upp när jag har tid att släppa iväg bilen en dag, men är tacksam om du delar med dig av vad som kommer fram på fredag när du har din bil inne.
av majzoo
Jag har exakt samma problem med appen till min V60. Har fungerat klockrent fram tills för en vecka sedan. Då började den skicka meddelanden om att bilen var olåst. Stod vid tillfället inne i garaget, låst.
Sedan 25dec har jag inte kunnat starta värmaren via appen. Får tillbaka att värmaren väntar.
Går dock att ställa tiden i bilen utan problem.
Kan leva med det ett tag till, men skall bli intressant att se vad som hänt, om det kommer en uppgradering av appen eller dyl.
av gruntemannen
Ok, då är jag alltså inte ensam. En ny sak har inträffat, jag var noga med att stänga alla fönster och dörrar ordentligt men ändå kom det ett gäng "Din bil är olåst" till telefonen men denna gång frågade den om jag fortfarande ville bli påmind om detta ;). Nåja, hur som helst åker jag in med bilen till BraBil imorgon bitti och delar med mig av forsättningen.

Mvh,
Gruntemannen
av BMS
Jag har samma problem med VoC på min nya V70 uttagen den 8 december, VoC har fungerat bra tills den 22 december, då jag föröskte starta värmaren. har nu som status att den väntar på värmaren, allting annat fungerar som det ska. vad blir nu nästa problem att jag också får en massa meddelande om att inte bilen är låst?
av XC70daniel
Fick min bil den 8 dec, fungerat klockrent fram tills den 22 dec då jag inte längre kan starta värmaren med telefonen ( status: väntar på värmaren)
Var hos bilia idag i 2h, bra service... men ingen lösning, dock blev det en uppdatering av lådan istället, lite märkligt med tanke på att bilen inte är mer än 2-3 veckor.
Ringde Volvo kundtjänst, de ber mig prova med en android telefon istället för Iphone.
Trist, jag som avskyr android...
Hoppas Torslanda kommer med en lösning när helgerna är slut!
av Psyko
XC70daniel skrev:Fick min bil den 8 dec, fungerat klockrent fram tills den 22 dec då jag inte längre kan starta värmaren med telefonen ( status: väntar på värmaren)
Var hos bilia idag i 2h, bra service... men ingen lösning, dock blev det en uppdatering av lådan istället, lite märkligt med tanke på att bilen inte är mer än 2-3 veckor.
Ringde Volvo kundtjänst, de ber mig prova med en android telefon istället för Iphone.
Trist, jag som avskyr android...
Hoppas Torslanda kommer med en lösning när helgerna är slut!
Tror inte det hjälper att byta till en Android,vad jag vet är det server problem som
inte har med operativet på telefonen att göra.
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]