Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chaffis75
Hej

För ett tag sedan så bestämde jag mig för att eftermontera ett el uttag i bagage utrymmet själv i en v60 my11. Jag köpte en tillbehören sats från Volvo och studerade instruktionerna. Förutom själva uttaget så ingick en kabel som skulle kopplas till ström uttaget för en trm och sedan drar man upp den i sedan på bilen.

Jag satte igång med arbetet och när jag tillslut får bort mattan mot hjulhuset där uttaget ska monteras så upptäcker jag att där redan finns en för dragen ledning för detta uttag. Tja jag blev lite tveksam till var jag skulle ta strömmen från men efter att kollat på säkringarna så ser jag att även det är förberett, lite lustigt tycker jag.

Min fråga är helt enkelt varför skickar Volvo med en special kabel i tillbehören satsen när allt redan finns i bilen? Inte för detta är ett problem men lite skummt är det.

Kan lägga till att jag gjort detta på en v50 också och då fanns också kabeln förberedd men då sa ju instruktionen det också.

Mvh
Fredrik
av grålle1
Dels kan det väl vara olika grader av förberedelser pga hur mycket lull-lull man har i bilen, men största anledningen är väl ny bil=nya monteringsanvisningar som inte hunnit bli tillrättade av klagande montörer/kunder ännu!? Monterade själv motorvärmare och kupévärmaruttag i min V60 och jag tyckte inte instruktionerna höll den höga klass jag är van vid... mycket som inte kändes självklart, plus att innehållet i monteringssatserna inte var helt korrekta och med instruktionerna överensstämmande...
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]