Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av micke2
Gokväll!
På min v60 spelar det ingen roll om jag har ljusomkopplaren på noll eller påslaget, jag har hel och halvliusfunktion ändå. någon som vet varför?
av acr32
micke2 skrev:Gokväll!
På min v60 spelar det ingen roll om jag har ljusomkopplaren på noll eller påslaget, jag har hel och halvliusfunktion ändå. någon som vet varför?
För det är programmerat så. :???:
Önskar du att det ska vara "släckt" när ljusomkopplaren pekar på noll, så får du be din bilmekaniker snällt att ändra på det.
av micke2
Jag önskar inte att det ska vara släckt :???: . Jag undrar varför det inte spelar någon roll hur jag har ljusomkopplaren, för man kan ju sätta på helljuset vilket som
av acr32
micke2 skrev:Jag önskar inte att det ska vara släckt :???: . Jag undrar varför det inte spelar någon roll hur jag har ljusomkopplaren, för man kan ju sätta på helljuset vilket som
Finns säkert många orsaker, en kan vara att "nollan" skulle/kan vara till för att nyttja DRL (=Day runing light) som innebär att bl.a bakljusen ska vara släckta och bara led belysning fram vid dagsljus (m ljussensor) som det blev lag på för bilar tillverkade efter 7 Februari 2011... :shock:
Användarvisningsbild
av apersson850
På min bil fungerar det så att man inte kan tända helljuset i läge noll, om det är ljust ute. Men när det blir mörkt går det. Så här års går det väl nästan hela dygnet...

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.