- sön 18 dec 2011, 22:20
#598897
Hej
Jag har sedan ett tag gått i V60-tankar. Härom dagen blev jag dock av en slump haffad av en VW-försäljare. Vi kom in på mina planer och han undrade om jag undersökt om inte Passaten var något för mig. Först var jag helt emot eftersom ett av mina krav är "Queue Assist" eftersom jag vet att jag kommer sitta mkt i kö. Han kontrade med att detta var en del av Passat:s tillval, vilket jag vid tillfället inte hade en aning om. Han presenterade också att man kunde få en Passat Wolfsburg edition med 170 Dieselhästar och DSG6 för 289.900kr + tillvalen radar och kamera för Adaptive CC och Lane assist. Jag tippar på att slutpriset blir ungefär 315.000 SEK.
Mitt alternativ var V60 DRIVe med powershift vilken, med min utrustninglista hamnade på 320-330.000 SEK efter rabatt. Med tanke på motorn känns det svårt att motivera Volvon, men jag vill ändå någonstans innerst inne ha den.
Kan någon hjälpa mig att hitta argument? Tack!
Jag har sedan ett tag gått i V60-tankar. Härom dagen blev jag dock av en slump haffad av en VW-försäljare. Vi kom in på mina planer och han undrade om jag undersökt om inte Passaten var något för mig. Först var jag helt emot eftersom ett av mina krav är "Queue Assist" eftersom jag vet att jag kommer sitta mkt i kö. Han kontrade med att detta var en del av Passat:s tillval, vilket jag vid tillfället inte hade en aning om. Han presenterade också att man kunde få en Passat Wolfsburg edition med 170 Dieselhästar och DSG6 för 289.900kr + tillvalen radar och kamera för Adaptive CC och Lane assist. Jag tippar på att slutpriset blir ungefär 315.000 SEK.
Mitt alternativ var V60 DRIVe med powershift vilken, med min utrustninglista hamnade på 320-330.000 SEK efter rabatt. Med tanke på motorn känns det svårt att motivera Volvon, men jag vill ändå någonstans innerst inne ha den.
Kan någon hjälpa mig att hitta argument? Tack!