Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av titanum
Hur är det egentligen med dessa grillar, vissa är svarta medan på en del (de flesta nu) är grillen i nån mystisk grå/silver ton. Ser inget samband mellan vilken motor som har vilken typ av grill heller. Någon som kan reda ut vad det är som gäller? Tycker att den grå-silvriga ser hemsk ut. Är det för att man ska välja R-design som grillen nu gjorts mindre attraktiv på standardutförandet tro...?
av Raymond
Endast R-Design som har svart tror jag. Och så har DrivE modellerna delvis täckt grill, dom 3 (?) överste raderna är inte "hålen" öppna.
av grålle1
Driver Support paket = radar i grillen = Svart grill
Inget Driver Support paket = grå grill
R-design = Blank svart grill
av grålle1
Tog ett tag för mig också, säljaren hade inte ens noterat att det fanns olika färger :shock: ....
Förklaringen jag fått är att de med radar är svarta för att radarn skall smälta in litte bättre, så annars skulle alla vara grå (utom R-design som ju SKALL vara annorlunda). Detta borde innebära att det finns 6 olika grillar till S/V60 (R-design med och utan radar, vanlig med (svart) och utan (grå) radar samt DrivE med (svart) och utan (grå) radar...
av Raymond
I tillegg har D5 eller T5 (kommer inte ihåg) variabelt jalousi i grillen, men osäker på om den sitter I grillen eller innanför. Den har detta för at ha lågt luftmotstand, MEN nog kylning när det behövs.
av grålle1
Innanför va!
av titanum
Är det bara jag som tycker att den "återvinningsplast-gråa" ser billig och fel ut på dessa bilar? Kanske någon form av samarbete med Geelys designavdelning som resulterat i detta...
av grålle1
Tyckte först likadant, och hade bestämt mig för att lacka den svart.... men på min svarta V60 tycker jag ändå att det är ganska snyggt. På många andra färger är jag dock mer tveksam.

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]