Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hpjlundberg
Hej

Är ny här och vill ha lite svar gällande en Volvo V60 (Startpris 259 000) och dess utrutsning innan jag beger mig till min bilhandlare.

Det är så att jag ska få tjänstebil och kan välja på V60 och V70 DRIVe. Jag har inte fått någon summa jag får handla för utan har enbart fått att "Någon form utav paket, tex momentum" vilket är ett relativt luddigt uttryck.

Det jag nu undrar är, om jag vill ha R-design paketet på min V60 kan jag välja bara R-design paketet (Vad kostar det nu) eller bygger detta på momentum? Dvs att jag måste först välja Momentum för X antal tusen kronor och sen R-design paketet för X antal kronor?

Jag vet att det är 17'' som ingår till DRIVe modellen. Eftersom vi ska köra röda bilar så är det klockrent med passion röda färgen!

Om jag isåfall räknar rätt (Enligt Volvos hemsida) så är det 259 000 för bilen. Momentum 15 000 och R-Design 33 500 kronor är 307 500 kronor.

Har jag fått med allt isåfall? Litar inte helt på när man ska bygga via Volvos hemsida. Eller "försvinner" dom 15 000 för momentum om man tar med R-paketet för 33 500?

Om jag nu bara får välja på Momentum så känns ju R-design paketet lite dyrt (33 500) även om vi får lägga till själva och betala i månaden.

Tacksam för svar från er som kan allt!

Må väl,

HPJ
av JagochminXC60
Hej,

R-design paketet är inkl Momentum, så du får båda på köpet. Dvs runt 307.500 då.

Blir ju en riktigt snygg bil, som dessutom är supersnål!

Sen bör du även överväga att kolla på tillval som eluppmärmda spolarmunstycken och tidur för värmaren, om du har bilen ute på nätterna och ingen el i närheten. Ruskigt skönt att kunna sätta sig i en uppvärmd bil på morgonen och det blir en vargavinter igen. (Gäller dock att vara försiktig vid korta sträckor pga batteriet)
Användarvisningsbild
av Knight8806
En V60 Drive/T4 kan fås för 259 000 kr som baspris enligt Volvos hemsida. Vill du ha R-design paketet så landar priset på 308 500 kr (49 500 kr extra alltså). Om du enbart beställer momentum så hamnar du på 284 000 kr (en skillnad på 25 000 kr). R-design tillägget kostar alltså 24 500 kr extra utöver momentum-paketet. Tidigare var man tvungen att välja till momentum manuellt om man ville ha R-design. Numera får du momentum-paketet på köpet när du väljer R-design. Prismässigt skiljer det dock ingenting!
av hpjlundberg
Tack för era svar!

Då vet jag att momentum ingår i R-design. Eftersom jag kanske inte får välja R-design som företaget går med på får jag betala mellanskillnaden mellan momentum och R-paketet, kan ej summan idag. Synd att 18" fälgarna inte ingår i DRIVen utan kostar 6000 extra.
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Standard hjulen på Drive är väl 16"? väljer man till Balder för 1100:- så får man17" tänk bara på att den blir törstigare desto större och bredare däck du väljer.
Mörktonade rutor är snyggt på en röd bil eller ta herrgårds paketet, parkeringsvärmaren naturligtvis, teknikpaket är också roligt.
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Då har du valt till dem, Oden 16 är standard i momentum (kinetic) annars står det fel på Volvocars.
av JagochminXC60
17 Balder är standard till R-design för DRIVe. Vid Momentum är det Oden 16. Så ni har båda rätt.
Användarvisningsbild
av hållundan
Som kompletterande info kan det vara bra att veta att det nuvarande priset (24500) för R-design gäller året ut, sen är det uppe på ~33kkr igen.

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]