Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har betsällt en V60 med navigation mm. Den har ju också alltså röststyrning av medianläggningen, vilket är sjysst. Har även en Nissan med avancerad multimedia/navigationsanläggning. Den har också röststyrning - på engelska. Vet inte om det beror på det men jag har kommit på att det inte blir av att jag använder röststyrningen så mycket... (inte alls faktiskt :roll: )! Man fastnar allt som oftast och så blir det knapptryckningar i alla fall! Både när det gäller telefon och GPS.

Men kanske är Volvos system bättre? :D Lättare att använda när det är på svenska? (för det funkar väl med svenska? :shock:) och kanske lite mer genomtänkt. Men det blir ju jäkligt komplext hur man än gör... Kanske är svårt att få det att lira i verkligheten överhuvudtaget! Vad säger ni som har erfarenhet av Volvos röststyrning?

Hur är det med GPS- och telefonfunktionen i allmänhet förresten? Kommer t.ex. kontakter upp på skärmen när man kör iPhone (4) med Bluetooth?
Har bara provat under en kortare tid då jag hade en lånebil med röststyrning men...

Det funkar med svenska
Det är magiskt hur väl den hittade personer i telefonboken
Kändes lite långsam i bland, framförallt då man ska ange ett telefonnr genom att säga siffrorna en efter en, då bekräftar systemet först med att upprepa siffran för att sedan markera redo för nästa siffra med ett pip, tar lång tid, men fungerar

Rekommenderar stark att du tränar in din röst i den träningsläge som finns, förbättrade funktionen för mig avsevärt
Ja Volvos system fattar svenska.

Jag använder det väldigt ofta, både till telefonen och Navigatorn.

"Telefon ring hem" så ringer den hem
"Telefon ring Calle Andersson" -> Ringer Calle Andersson

Navigatorn funkar på samma sätt, med kortkommandon om man vill.

Ja kontakter kommer upp på skärmen med iPhone 4, så även låttitel etc om man kör t.ex Spotify

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.