Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ejvolvoraggare
Idag beställdes denna.

v60d5 fwd.
Geartronic.
momentum.
svart.

Tyvärr tilläts det inte att utöka utrustningen, men jag tror att det kommer bli rätt trevligt ändå..
Jag ska nog iaf se till att smyga dit en "polestar" när jag fått några mil på kärran.

vi ses.
av ejvolvoraggare
moffe skrev:Grattis... Tror det blir bra! Blev det tjänstebil? Tänkte när du inte tog awd. Förra veckan skulle man ha fått det gratis med...
Det stämmer, ältade fram och tillbaka med alla möjliga combos. Ändrade tillslut från summum manuell till aut momentum.
Jag måste ändå erkänna att jag inte haft möjligheten att testa en d5:an i v60.. trots att jag bor i sthlm och besökt olika handlare ett flertal gånger.

Ett irritationsmoment i v60 d3 var vibrationer i förarsäte, hoppas jag slipper det..
Användarvisningsbild
av StringerBell
ejvolvoraggare skrev:vibrationer i förarsäte
Massage! :)
av titanum
Hade du något särskilt skäl att avstå AWD? Eller erbjöd inte handlaren det tillvalet ?
Går i AWD-tankar (eller kanske en x-drive från Tyskland..) men samlar än så länge argumenten för och emot...
av irie
Grattis till en bra bil, du kommer bli supernöjd med D5:an. Mycket bra motor.
Användarvisningsbild
av hållundan
Grattis!

Beräknad leveranstid?
av Steff 99
Att leveranstiden från kontraktskrivande skiljer beror på vilken handlare man köper från.
Har han förbeställt bilar som man omkonfigurerar när man har en köpare så blir det kortare lev tid iförhållande om handlaren lägger in en nybeställning i systemet

Även jag saknar RTTI. Är det många[…]

Ja, jag stötte på precis samma bekymmer[…]

Bygga ”busbil”

Med begränsad budget så skulle jag i f&[…]

Dosan på andra bilden är en "l&ari[…]