Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fredrikwt
Håller på att titta in vad nästa bil ska vara för någon... Tyskt eller svenskt känns det som, har varit inne främst på A4 avant/allroad eller Q5. Men gillar även XC70, och modellerna från -10 går ju få till bra pengar nu... men så slog det mig att XC60 har fri service 4 år alt 12k mil... Gäller det även ägare nr två?? tänker mig då en 2010 med nya dieselspisarna... ger ju lite trevligare ägande även om det är en piss i atlanten i sammanhanget så är det ju skönt att bara lämna på service o sen hämta... så är ju inte fallet om man köper en beg audi.
Användarvisningsbild
av hollan
japp fria servicen följer bilen och inte ägaren
Japp servicen följer bilen. Inte många som tänker på det. Rejmes Norrköping hade definitivt inte koll när jag köpte en begagnad XC60. Dessutom har man ju fri assistans på köpet. :)
av fredrikwt
hmm... tittar man då på XC70 vs XC60 med ca 5k mil på mätaren från -10 så är ju XC60 ett bättre köp rent ekonomiskt... begpriserna är ganska same same, fast det finns mer runt 300k på XC70 sidan... service är ju ändå värt ca 4-5k per år om man kör en 2000 mil....

Rejmes här i Norrköping är dessutom, tycker jag, riktigt bra att ha och göra med, en bra verkstad och det känns som en ovanlig egenskap när man ska serva hos en märkesverkstad, i vart fall i norrköping
av fredrikwt
fira servicen, försvann från 2011 eller nåt sånt va? köper man ny XC60 idag får man väl inte detta?
Bara svart i ratten = kinetic eller hur?
Nästan så jag blir sugen på en FWD med bara pga priserna =)
Senast redigerad av 1 fredrikwt, redigerad totalt 0 gånger.
av mikebike
fredrikwt skrev:Bara svart i ratten = kinetic eller hur?
Nej, jag har en Summum med svart ratt och svarta rails. (och ett avgasrör).

Gammal bil helt enkelt. :wink:
fredrikwt skrev:
Nästan så jag blir sugen på en FWD med bara pga priserna =)
Precis så jag räknade, Köpte en -10 FWD med 4 fria service kvar samt ett år kvar på garantin.
Dessutom har FWD Drive modellen låg skatt :D
Användarvisningsbild
av MartinS
mikebike skrev:
fredrikwt skrev:Bara svart i ratten = kinetic eller hur?
Nej, jag har en Summum med svart ratt och svarta rails. (och ett avgasrör).

Gammal bil helt enkelt. :wink:
Svarta rails på en summum verkar mycket märkligt!? Mig veterligen har alla summum haft silver rails sedan introduktionen hösten 08.

Rattarna däremot är ju inte så konstigt, det var väl först MY11 som de kunde få "aluminum" på sig.

/Martin
Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg