Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av moffe
Fundera på att skaffa en V60 D5 automat awd...Har några frågor om detta.

Jag provkörde en S60 D5 manual men måste säga att jag gilla inte alls styrningen var allt för lätt, ingen känsla alls.
Går det att fixa på någotvis? Jag kommer troligen beställa progressiva styrningen så den är inte lika lätt vid högre hastigheter.
Kanske den fixar problemet vid normalt hastighet också? Har hört att r-design har trögre styrning men jag kommer inte skaffa det.
Har haft VW och Audin tidigare, där kan man lösa sådana problem med Vag-com och ställa in vissa saker. Som exempel hur lätt styrningen är.
Säger inte att man kan göra så på alla men på vissa modeller.
När R-design har styvare/trögre styrning jämfört med vanlig, kan det då vara nån inställnings skillnad eller mjukvaro skillnad?

Finns det inte automatisk(elektrisk) bagagelucka till V60an??? Den var hur bra som helst i Audi A4n(b8).
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag kan ställa lätt, normal eller trög styrning på min XC60 med progressiv servo.

/Martin
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Går att köpa den progressiva styrservon till både till t.ex Summum och R-design. Då kan man ställa styrningen i tre olika lägen, lätt, medel, trög (typ).

Elbaklucka går inte att köpa till V60 tyvärr! :|
Användarvisningsbild
av Honke
poseidon skrev:Bilia har kampanj på D5 AWD, AWD på köpet.
Gäller det bara V60 eller även V70?
Användarvisningsbild
av stoffe9
Bara V60, helt korrekt. Dock så körde man kampanj på V70 inkl awd för drygt ett år sedan. En "passat dödare" var tanken!

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.