Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av stoffe9
Behöver hjälp!
Skall beställa en v60 d5 awd r-design och velar oerhört mellan färgerna. Har alltid kört svart metallic men tycker v60 rd är oerhört snygg i vitt.
Hjälp mig fort! Skall beställa senast fredag....

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av Friman
Tja,

själv tycker jag det är skittrisst med både vitt och svart men eftersom du verkar tycka att vitt är oerhört snyggt på en v60 så förstår jag inte riktigt varför du frågar oss andra :).

Men eftersom du förmodligen kommer att se mindre av din egen bils färg jämfört med alla andra som kommer finnas kring din bils färdväg föreslår jag själv, i egenskap av åskådare: Brons.

/Ove

P.S. Hoppas du tål lite ironi - men vad jag självklart försöker säga är att bara du själv vet vilken färg som du tycker är bäst. D.S.
Användarvisningsbild
av V9097
Förr gillade jag inte vita bilar alls, en vit 740GL var det fulaste jag visste, samtidigt som en blåmetallic 740 Turbo var bland mina favoritbilar (och fortfarande är)

Men jag har ändrat mig! V60, xc60 och även s80 är grymt snygga i vitt, särskilt som R-design.

Svart på V60 tycker jag inte riktigt funkar eftersom den svarta dekoren som sitter under rutan på bakluckan är just svart.
av XC60
Ett tips är att Volvo nu kör en AWD-kampanj på V60, d.v.s. du får AWD gratis om du beställer en V60 D5. Kolla med din handlare om de inte har sagt något Tyvärr kunde jag inte utnyttja detta då det inte blir en V60 för min del, men jag var j-vligt sugen på en vit V60 D5 AWD R-design... så jag säger vit!
Användarvisningsbild
av stoffe9
Ja nu blev det en vit iaf, går att ändra någon vecka till.
Passade på precis som nämndes då AWD ingår till D5´an.
Blev den gråa skinnklädseln efter mycket velande, känns mer tacksamt med mörk klädsel. Men o så tråkigt :cry:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Gratulerar till en fin bil! :-)-)

Klädselalternativet är ju isåfall den med lite ljusa inslag, men då är det tyg också. Något jag aldrig skulle välja! R-designläderklädseln är snygg tycker jag! Lite mjukare läderkvalité, lite ribbat läder plus vita sömmar.
av RFL
stoffe9 skrev:Ja nu blev det en vit iaf, går att ändra någon vecka till.
Passade på precis som nämndes då AWD ingår till D5´an.
Blev den gråa skinnklädseln efter mycket velande, känns mer tacksamt med mörk klädsel. Men o så tråkigt :cry:
Vit är klart snyggast med R-Design på V60:n. Lurade länge på en V60 D5 AWD med R-Design innan det blev en XC60.
Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för V[…]

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]