Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svensen
Jeg hadde min XC60 MY11 til 30'-service sist uke. (Volvo Service 2.0) Etter det fungerer ikke direktestart/stopp eller tidsstyrt start av dieselvarmeren ved hjelp av SMS. (Har fungert prikkfritt frem til service). Jeg har selvfølgelig sjekket av selve varmeren er i orden, og alt fungerer som det skal når jeg programmerer fra ratt-hendelen – den starter både direkte, og når den er forhåndsprogrammert. Jeg har også kontaktet Volvo On Call for å høre om det er noe galt med tjenesten, men de benekter det. Det virker jo som om dette har med softwareoppdateringene på service å gjøre. Har noen en god idé?
Mvh Sven
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 70&t=74401

Les her, kansje du har vært uheldig og ikke fått aller siste SW? Men dette MÅ jo uansett være SW relatert, så lenge det virket perfekt før du hadde bilen på service. Kontakt verksted som hadde bilen din på service, om de ikke finner ut av det selv har de systemer for å sende en teknisk rapport til Volvo sentralt.
Raymond skrev:http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 70&t=74401

Les her, kansje du har vært uheldig og ikke fått aller siste SW? Men dette MÅ jo uansett være SW relatert, så lenge det virket perfekt før du hadde bilen på service. Kontakt verksted som hadde bilen din på service, om de ikke finner ut av det selv har de systemer for å sende en teknisk rapport til Volvo sentralt.
OK. –Takk.
Ringer verkstedet i morgen.

Mvh Sven
Jeg snakket med verkstedet i går. De hadde lastet opp A89253 til bilen som en del av 2,0-servicen, så det var altså etter dette (!) at det sluttet å fungere. Skal tilbake til verkstedet i morgen for å forsøke å finne ut av det. Melder tilbake.

Mvh Sven
Var på verkstedet i dag. De jobbet med bilen i tre timer uten å løse problemet.
Først lot de den stå uten strøm en stund for å resette. –Fungerte ikke.
Så lastet de opp gammel programvare. – Fungerte ikke.
Så lastet de opp A89253 igjen. –Fungerte ikke.
Så kjørte jeg hjem...
:cry:

Sven
svensen skrev:Var på verkstedet i dag. De jobbet med bilen i tre timer uten å løse problemet.
Først lot de den stå uten strøm en stund for å resette. –Fungerte ikke.
Så lastet de opp gammel programvare. – Fungerte ikke.
Så lastet de opp A89253 igjen. –Fungerte ikke.
Så kjørte jeg hjem...
:cry:

Sven
Hej Svensen!
Fick samma problem som du, värmaren startade inte med sms efter uppgradering
Lösning: Tag kontakt med din återförsäljare begär en avaktiveringskod (samt en evn aktiveringskod om du inte har kvar den första du fick).
Gå till meny 6 i Volvo on call och avaktivera VOC. Därefter aktiverarar du VOC på nytt ( din gamla pinnkod finns kvar).
Klart..
Lycka till...
matthi skrev: Hej Svensen!
Fick samma problem som du, värmaren startade inte med sms efter uppgradering
Lösning: Tag kontakt med din återförsäljare begär en avaktiveringskod (samt en evn aktiveringskod om du inte har kvar den första du fick).
Gå till meny 6 i Volvo on call och avaktivera VOC. Därefter aktiverarar du VOC på nytt ( din gamla pinnkod finns kvar).
Klart..
Lycka till...
Takk!
First thing tomorrow!
:D
Sven
Användarvisningsbild
av Honke
Jag var inne och uppdaterade mjukvara enligt serviceåtgärden igår och nu funkar inte sms-start längre. Jag har aktiveringskoden som jag fick från åf, behöver man ringa voc eller man fixar aktiveringen själv i bilen?
Honke skrev:Jag var inne och uppdaterade mjukvara enligt serviceåtgärden igår och nu funkar inte sms-start längre. Jag har aktiveringskoden som jag fick från åf, behöver man ringa voc eller man fixar aktiveringen själv i bilen?
Som Matthi skrev trenger du en avaktiveringskode i tillegg. Den opprinnelige aktiveringskoden kan du bruke på nytt når du skal aktivere VOC igjen.
Dersom du har begge kodene, greier du alt selv.

Mvh Sven
Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg