Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, Någon som vet hur lång leveranstid det kan vara på en V60 T4F aut? Beställningen borde vara hos Bilia innan helgen.

Kanske även finns någon som har erfarenheter av denna modellen? Det är inte för sent att häva köpet än på ett par dagar :-) Tacksam för svar.
Det låter ju riktigt bra. Man blir ju lite mörkrädd när man läser om leveranstider på forumet. Vet du möjligen något om etanolförbrukningen på landsväg i normalfart (110km)? Kommer bli mycket pendlande för min del och man vill ju vara miljövänlig och relativt ekonomisk.
Beställde vår V60 T4F Aut. R-Design i tisdags (1/11). Preliminär leveransvecka: 04-2012 :shock:

Fast erfarenheten säger mig att det kan göra en hel del om bilen är inreggad i januari. Man "sparar ett år" även om det har varit MY 2012 som sålts sedan i våras. När det gäller hur bilen värderas som beg. menar jag. Annars har det såklart ingen betydelse. (Fast det kanske är för att jag missar den röda skönheten till julklapp som jag skriver så här... :wink: )
Det är ju hemskt att vänta. Eftersom det är en tjänstebil jag beställt så spelar ju årtalet mindre roll. Det som är kast för mig är att Beställningen skall skrivas på av tre st som sitter på tre olika orter :-/ och efter det skall den till Leaseplan som i sin tur skall beställa bilen av Bilia. Fick höra i fredags att den är mellan person 2 och 3.Jag trodde det skulle gå mycket snabbare. Alltså har jag inte ens fått in beställningen än :( . Just nu hade jag varit nöjd om jag hade ett preleminärt leveransdatum. Ibland suger det med stora företag och mycket byråkrati.

Lite nyfiken på vad det var som fick er att välja just denna motor och växellåda? Det verkar ju vara ett grymt sug efter dieslarna annars.
OT; Steffeleffe, vi har kört familjediesel i tre år nu. (Jag kör dieselpickup på jobbet och är inne på min 3:e sådan :wink: ). Men privat kör vi inte mer än 1000-1500 mil per år så det blir faktiskt bara dyrare... Både i inköp, skatt och försäkring. Även andrahandvärdet på en diesel känns lite osäkert då det ryktas att dieseln kommer att bli ännu dyrare på sikt. Och den är ju redan tokdyr idag... Min uppfattning är att dieselmotorerna är lite hypade nu och att det har blivit status att köra diesel. Man skall bara ha en diesel! Visst är det kanonmotorer men vi tyckte att T4'an gick jättebra. Växellådan är också toppen och "F" 'et gör att vi slipper skatten i fem år och att vi kan välja mellan två olika bränslen. Så för oss var valet enkelt! :D
Kan inte annat än att hålla med. Visserligen ville jag egentligen ha en D3 aut med parkeringsvärmare men det gick inte pga att jag var tvungen att välja en miljöbil och automat inte finns till Drive dieslarna :( Fick välja till invädigt kupéuttag till t4:an istället. Det jag kan tänka mig är att det blir irriterande många tankstopp med tanke på att jag skall pendla en hel del.

Att powershiften som skulle bli så snål ändå drar i sig ansenligt mer än den manuella stör mig lite. Men det är väl smällar man får ta när man vill köra automat :)
Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg